A Pirellit a 2011-es Forma-1-es beszállása előtt azzal bízták meg, hogy a korábbiaknál érzékenyebb, gyorsabban/radikálisabban kopó gumikat gyártson, hogy ezzel felpörgessék a futamokat.
Az olasz gyártó meg is csinálta, amit kértek, azonban az elmúlt években sok panasz érkezett a kiszámíthatatlan gumikra, a teszttilalom miatt pedig maga a Pirelli is elég tehetetlen volt. A 2014-es nagy műszaki változások előtt a milánói cég úgy döntött, hogy idén konzervatív lesz, a gumikkal nem nehezíti az átállást, azonban ez is kezd visszaütni.
A 2014-es abroncsok talán már a kelleténél és „érzéketlenebbek”, valószínűleg ez szerepet játszik abban is, hogy – a finn Turun Sanomat számítása szerint – míg 2013 első öt futamán összesen 253 előzés történt, idén csak 156.
A múlt hétvégi Spanyol Nagydíjra szállított közepes-kemény kombinációt egyszerűen nem is tudták eléggé felmelegíteni az autók, folyamatos volt a csúszkálás. Sok pilóta panaszkodott.
A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery Barcelonában még visszaszólt, de most már azt mondja, hajlandóak változtatni, ha tényleg erre van igény.
„Az előző idényekben elég bevállalósak voltunk, hogy a stratégia szempontjából és a mérnökök, csapatok számára kihívást nyújthassunk a gumikkal. Egyeseknek ez bejött, másoknak talán nem annyira.”
„Idén, ahogy fejlődnek az autók, egyes futamokon kiderülhet, hogy konzervatívan választottunk gumikat. A kerekek kipörgésének mérséklődése mellett egyre kisebb gondot jelent majd a gumik túlmelegedése, így lehetséges, hogy újra kell értékelnünk a későbbre szánt kiosztásainkat, amikor már jobban látjuk az autók fejlődési ütemét” – magyarázta az F1 hivatalos oldalának a szakember.