A Renault szerint nagyon valószínű, hogy egyes partnercsapatai bőven kifutnak az egy szezonra engedélyezett maximum öt motorból, a gyártó ugyanis csak részben tudta ellensúlyozni a szezon elejétől jellemző megbízhatósági problémákat.

Fotó: Europress
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


„Az első teszten tényleg válságos volt a helyzet” – ismerte el Rob White, a Renault főnöke. „De nem pánikoltunk, összeraktunk egy tervet a hátrány csökkentésére. Azóta előreléptünk, de sajnos nem eleget. Emiatt az egyes csapatoknál több részegységet használtunk el, mint terveztük. Vannak olyan partnereink, ahol problémás lehet az öt részegységen belül maradás.”

Az idei szezon teljesen új technológiai háttere miatt a hajtásláncot hat részegységre bontották, a hat komponenst egymástól függetlenül lehet csereberélni. De mindegyikből maximum öt darabot lehet használni, Sebastian Vettel Red Bulljában pedig például már a harmadik (sőt az is lehet, hogy Barcelonában a negyedik is előkerült) központi elektronika dolgozik (Lewis Hamilton és Nico Rosberg az elsőnél tartanak).

A Lotusnál Pastor Maldonado már a harmadik belsőégésű motort fogyasztotta Barcelona előtt, sőt az energiatároló és az elektronikai egységet leszámítva minden elemből a harmadiknál tartott. A négyes szám egy Renault-motoros autónál már a Spanyol Nagydíj előtt felbukkant, Kobajasi Kamui Caterhamjében is már csak egy elektronikát lehet büntetés nélkül felhasználni – a szezon negyedénél. A Spanyol Nagydíj előtt egyébként ez volt az állás.