A Forma-1-es pilóták arra számítanak, hogy az új autók nagyobb nyomatéka miatt a szokásosnál is nehezebb lesz a pályán maradni a rendkívül szűk monacói pályán. Túl azon, hogy a turbómotoroknak nagyobb a nyomatékuk, az új aerodinamikai szabályok miatt a hátsó leszorítóerő is csökkent, de míg egy széles pályán maximum időveszteséget jelent a megmozduló hátsó, Monacóban rögtön baleset lehet belőle.

Fotó: Europress
Fotó: Europress

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A bajnokságot vezető Lewis Hamilton is érzi, a szokásosnál is jobban kell most figyelni Monacóban. „Általában úgy megyek oda, ahogy mindenhova: óvatosan kell vezetnem, de lehetőleg a pálya minden négyzetcentiméterét kihasználva” – mondta Hamilton. „Monaco tavaly nem volt nehéz, mintha az aszfalthoz ragasztották volna az autók hátulját, nem voltak túlkormányzottsági problémáink. Idén viszont küzdelmes lesz mindenkinek a verseny.”

A tavalyi győztes Nico Rosberg egyetért csapattársával. „Valóban, az idén valamivel nagyobb kihívás lesz Monaco, mert kisebb a tapadás” – fogalmazott Rosberg. „Még izgalmasabb lesz, mint szokott, de jól van ez így.”

„Persze, vigyáznunk kell a falakkal, egy kis hiba, és bárki úgy járhat, mint Valtteri Melbourne-ben” – vélekedett Daniel Ricciardo. „Mivel itt több a korlát, nagyobb a sansz egy medvepuszira, de végül is ezért kapjuk a nagy lóvét, nem igaz? Szóval rendben lesz ez.”

Jenson Button szerint nehéz lesz a feladat, de a mezőny azért megbirkózik vele. „Kicsit nehezebb lesz, mint szokott, de a szezon előtt is azt vártuk, hogy horrorisztikus lesz vezetni az új autókat a kanyarkijáratokban. Ehhez képest kiderült, hogy nem olyan rossz a helyzet, Monaco persze így sem lesz könnyű, de azért meg tudjuk oldani ezt a helyzetet” – nyilatkozta a McLaren pilótája.