A mérnökzseni Adrian Newey minden apró részletben keresi az aerodinamikai nyereséget, így a Red Bull idei autóján még az orrkamera is speciális kialakítást kapott.
A jobb oldalon a süllyesztett kamera
A jobb oldalon a süllyesztett kamera

A jobb oldalon a süllyesztett kamera

A jobb oldalon a süllyesztett kamera


Az RB10-esen a szabályok betűjének megfelelve a fedélzeti kamerát egy kis lyukba süllyesztették az orron található „lépcsőnél”, kihasználva, hogy az előírások szerint a kasztniba nem, de a strukturális elemnek nem számító kozmetikai panelbe már elhelyezhető az eszköz.
Hiába felelt meg azonban a szabályoknak a megoldás, a kamera ezzel gyakorlatilag használhatatlanná vált, a kis kulcslyukon keresztül kapott kép semmit sem ért, és értelemszerűen az amúgy a közvetítésekben gyakran alkalmazott hátrafelé néző képet sem tudott adni. 
A Forma-1-es közvetítéseket szervező Formula One Management már a legutóbbi, Spanyol Nagydíjra a kukucskálólyuk megnagyobbítását kérte a bajnokcsapattól, de Bernie Ecclestone a barcelonai újítással is elégedetlen volt, így a Monacói Nagydíjra a Red Bull orrára is felkerül majd a hagyományos, szabványos külső rögzítésű kamera, írja a német Auto Motor und Sport.