Lehet, hogy a Monacói Nagydíjon megszerezte első pontjait a Marussia, de a csapat egyelőre minden, csak nem nyereséges vállalkozás. A jogelődökkel együtt számolt, 2010-es F1-es beszállás óta a csapat összesen 140,6 millió fontos (52 milliárd forint) veszteséget termelt. Ez akkora szám, hogy önmagában majdnem a felét adja a kilenc Nagy-Britanniában bejegyzett alakulat veszteségének.
Érdekes, hogy a Marussia már 2009 végén veszteséges volt, amikor az alapjait adó Manor Grand Prix Racing 1,3 millió fontos veszteséggel zárta az évet. Ennek oka az volt, hogy 8,9 millió fontért felvásárolta a korábbi technikai igazgató Nick Wirth cégét, a WR Technologyt, amely kizárólag számítógépes szimulációk alapján próbált autót tervezni. Nem jött össze, sőt az F1 történetének egyik legnagyobb bukása is Wirthé, mert sikerült túl kicsire terveznie a tankot.
A Marussia Jules Bianchi két monacói pontjával nemcsak a Caterhamet, hanem a Saubert is megelőzi összetettben. Ha véletlenül így maradna a végéig, az 28,5 millió fontos (tízmilliárd forint) pénzdíjat jelentene az alakulatnak, amely egyben a megmenekülést is jelentené.
A Marussia sportigazgatója, Graeme Lowdon Monacóban elárulta, hogy az anyagi nehézségek miatt rendkívül kis költségvetésből készült a csapat a hétvégére, mindössze kétezer fontot (747 ezer forint) költöttek fejlesztésre Barcelona óta. „Ha még egy kicsit költhettünk volna, még gyorsabbak lehettünk volna” – mondta Lowdon.
„Ki kell fizetnünk az embereket, a beszállítókat, szóval fejlesztésre nem sok marad. Ez egy drága üzlet, de amennyire a lehetőségeink engedik, próbálunk gyorsulni.”