A múlt hétvégi Monacói Nagydíj időmérőjén a mercedeses Nico Rosberg vitatható módon szerezte meg a pole-t, hiszen a Q3 végén, az addigi leggyorsabb kör birtokában kiszaladt a bukótérbe, a nem éppen jó helyen álló autó miatt pedig előkerültek a sárga zászlók, amik ellehetetlenítették a többiek, nem utolsósorban csapattársa és fő riválisa, Lewis Hamilton utolsó gyors körét.
F1: Így lehetne kiiktatni a Rosberg-trükköt 1
F1: Így lehetne kiiktatni a Rosberg-trükköt 95


A furcsa, Michael Schumacher 2006-os húzására emlékeztető esetet a versenybírók is vizsgálat alá vonták, bár végül nem büntették Rosberget. A pilótastewardként dolgozó egykori F1-es, Derek Warwick így beszélt a döntésről:
„Tudom, hogy vannak összeesküvés-elméletek, de Nicónál egyenesebb pilótát találni sem lehet a Forma-1-ben. De nem volt fekete-fehér az eset, sokáig eltartott, mert biztosra akartunk menni. Régi motoros vagyok, nem egyszer akartak már megvezetni. Hogy voltak-e kétségeim? Természetesen. Nico azonban megfelelt a kérdéseinkre” – idézte a Daily Mail.
Hamilton a stewardok döntése után sem volt meggyőződve csapattársa ártatlanságáról, azt mondta, hogy ő látta az adatokat, és bárcsak mások is megnézhetnék. Az FIA szerint azonban nehéz volt rosszhiszeműséget feltételezni, Rosberg csak 6 km/órával ment gyorsabban és mindössze 10 méterrel fékezett később, mint a pole-körén.
F1: Így lehetne kiiktatni a Rosberg-trükköt 96


„A Ste Devote-nál mindkét Mercedes-pilóta 8 méterrel később fékezett, mint a megelőző körön, egyszerűen csak tövig nyomták, hajtottak” – mondta a versenyigazgató, Charlie Whiting, rámutatva, hogy a német versenyző Mirabeau-nál mért értékei összhangban voltak a fentiekkel.
Whiting azért a hasonló esetek megelőzésén is gondolkodik, szabálymódosítást javasol: „Miért ne adhatnák még egy percet az időmérőhöz olyan esetekben, amikor az utolsó három percben előkerül sárga zászló? Így a hátrányba került versenyzők is kapnának egy újabb esélyt.”