A sorozatban megszerzett négy egyéni és konstruktőri bajnoki cím után Sebastian Vettel és a Red Bull igen keservesen kezdte a 2014-es évet. A címvédő német az idény első harmadában kétszer is kiesett, dobogóra még nem jutott, 45 pontjával csak a 6., miközben Nico Rosberg 122, Lewis Hamilton 118 ponttal áll az élen.
Vettel a csalódások és az elkeserítő kezdés ellenére nem adta még fel: „Matematikailag még van esélyünk. Versenyről versenyre nézzük a helyzetet. Tény, hogy mostanában nem alakultak jól a dolgok, de már a következő futamokra koncentrálok.”
„Egyértelműen javultunk, világos, hogy a jó irányba tartunk. A közeljövőben biztosan nem lesz belőlünk favorit, de a versenyeken bármi megtörténhet. A kudarcoknak mindig van valami oka, én nem hiszek a szerencsében. Egyszerűen meg kell oldanunk a problémákat” – magyarázta egy eseményen a Red Bull spielbergi pályáján, ahol pár hét múlva újra megrendezik az Osztrák Nagydíjat.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko is bízik a javulásban: „A Toro Rossóval és Renault-val közösen van egy munkacsoportunk, szorosan együttműködve igyekszünk megoldásokat találni, és sikerülni is fog. Nem állítjuk le az RB10-es fejlesztését azért, hogy átálljunk a 2015-ös felkészülésre. Továbbra is 2014-re koncentrálunk.”
Bár Vettel kiesett Monacóban, Daniel Ricciardo Barcelona után újra a 3. lett a mercedeses pilóták mögött. A csapatfőnök, Christian Horner szerint világos, hogy javulnak.
„Jelenleg egyértelműen mi vagyunk a második leggyorsabb csapat, lassan faragjuk a Mercedes előnyét. Hatalmas elszántság, kemény munka és okos mérnöki megoldások kellenek a felzárkózáshoz. De nagyjából a Renault-n múlik a sorsunk. Fejődünk és ők is fejlesztenek. A Total is fejleszti az üzemanyagot.”
„Azonban az az igazság, hogy most tartunk ott, ahol januárban kellett volna, és nyilván a Mercedesnél sem malmoznak. De még csak hat futamon vagyunk túl, hosszú az idény.”
Horner a fentiekkel együtt tart tőle, hogy Monacóban újra messzebb kerülnek az ezüst nyilaktól.
„Montreal nehéz lesz számunkra, kíváncsian várjuk, hogy tudunk majd szerepelni. Természetesen a Renault-nál keményen dolgoznak. Monacóban közelebb voltunk a Mercedeshez, mint eddig bármikor, tényleg versenyben voltunk velük. Dan (Ricciardo) tempója, különösen a futam utolsó harmadában, nagyon jó volt, ő volt a leggyorsabb a pályán. Azt hiszem, ebből erőt meríthetünk”
„Viszont most egyik szélsőség után a másik következik. Monaco az autó vezethetőségéről szólt, Kanadában elsősorban az egyenesbeli tempó számít majd. Érdekes lesz látni, mire leszünk képesek a Mercedes-motoros csapatok ellen Montrealban.”