A napnál is világosabb, hogy míg az elmúlt 4-5 évben – az időnként bosszantó műszaki hibák ellenére is – nagyon jól megvolt a Red Bull és a Renault, a francia gyártó 2014-ben azonban csúnyán „cserben hagyta” a címvédő csapatot.
Bár a nehézségek kapcsán mindig megjegyzik, hogy hosszú távú szerződésük van, nyilvánvaló, hogy az osztrák-brit csapat fontolgatja a motorszállító lecserélését. A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko a Sport Bildnek azt mondta, hogy a júniusi haza futamukon, az Osztrák Nagydíjon már versenyképes Renault-motort szeretnének látni, ott mérik majd fel, mi is a helyzet.
„Majd aztán döntünk a jövőbeli motorszállítónkról” – szögezte le.
A váltás persze nehéz ügy, hiszen az idén végre a korábbi munka gyümölcseit élvező, a bajnoki címekre hajtó Mercedes garantáltan nem adna motort a Red Bullnak, ahogy a Ferraritól sem számíthatnak erre. A jövőre a McLarennél visszatérő Honda a wokingiakat kiemelt partnerként, sőt talán félgyári csapatként támogatja majd, így a Red Bull a japánoknál is csak „másodosztályú” kliens lehetne.
A megoldás egy külső partner, méghozzá a Volkswagen F1-be léptetése lehetne. A német óriás évek óta fontolgatja, hogy valamelyik márkájával próbát tesz a Forma-1-ben, de aztán újra és újra elvetik a dolgot.
A VW belépése mellett szól, hogy a Red Bull-lal korábban a Dakaron, ma a rali-világbajnokságban (WRC) működnek együtt sikeresen, valamint hogy a volt FIA-elnök, Max Mosley víziója lassan beérik: a raliban, a tartóssági versenyzésben és az F1-ben használt motorok egyre közelebb kerülnek egymáshoz, az erőforrások tekintetében relatíve kis ráfordítással lehetséges az átjárás.
Ellene, hogy a Volkswagennek valószínűleg tökéletesen megfelel az F1-nél sokkal erősebb közúti relevanciával rendelkező ralizás, amelyben ráadásul nem csak motorpartnerként, hanem teljes értékű gyártóként gyűjthetik a bajnoki címeket.
Marko azért a VW-t sem zárta ki: „A Volkswagen már jelenleg is részt vesz olyan szériákban, amelyek motorjai nem esnek messze a Forma-1-es technológiától.”