A Marussia (indulásakor Virgin) a 2010-es Ausztrál Nagydíj óta várt arra, amit a múlt hétvégi Monacói Nagydíjon sikerült elérniük: Jules Bianchi 9. helyének köszönhetően meglett az első pontszerzés.
A csapatfőnök, John Booth szerint az áttörés a céljaikat is megváltoztatta, immár az ismétlésre hajtanak:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
„Igen, egyértelműen változást jelent. Most már hiszünk benne, hogy képesek vagyunk megcsinálni. Hisszük, hogy bizonyos helyszíneken, ha nem is Kanadában, Monzában vagy Spában, de mondjuk Ausztriában, Silverstone-ban, Magyarországon megismételhetjük ezt a teljesítményt” – mondta a Crash.netnek.
A Marussia két pontocskájával immár a bajnokság 9. helyére lépett, megelőzve a Saubert és a Caterhamet, év végén pedig tízmillió eurós nagyságrendű bevételnövekedést könyvelhetnek majd el emiatt. Booth szerint nem csak az anyagi oldal miatt fontos a monacói eredmény:
„Igen, pénzügyi potenciált is jelent, de a fő, hogy hitet ad a munkánkban. Kis csapat vagyunk, 193 fővel dolgozunk, azt hiszem, ezzel 130-cal kevesebben vagyunk, mint bármelyik másik csapat, de immár hihetünk abban, amit csinálunk.”
„Barcelonába egész apró fejlesztéseket vittünk, majd a barcelonai teszten elkezdtük a kiaknázásukat, szóval bizakodva is érkeztünk Monacóba. És amikor apró fejlesztésről beszélek, akkor tényleg úgy is értem, néhány ezer font értékű alkatrészekről van szó, nem 100 ezer fontos fejlesztési csomagról. Emiatt igazán bizakodhatunk a munkánkat illetően.”