Míg a Mercedes, a Renault és a Ferrari már évekkel ezelőtt megkezdte a Forma-1-ben idén bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásai fejlesztését, a sportágból 2008 végén kiszállt Honda csak tavaly döntött úgy, hogy 2015-ben visszatér.
A McLaren leendő szállítója ugyan egy év lemaradással indul a többiekhez képest, de ezzel legalább annyit nyer, mint veszít, véli a Mercedes F1-es motorfőnöke, Andy Cowell.
„Ellene és mellette is szólnak érvek. A Ferrarinál, a Renault-nál és a Mercedesnél meglesz a téli tesztelés és az idei versenyeken szerzett tapasztalat. Mi tényszerűen ismerjük a problémákat, és tudjuk, hogyan kell megoldani őket. A Honda csak kívülről figyel” – mondta az Auto Motor und Sportnak.
„Másrészt viszont nekünk kettős kihívásnak kell megfelelni, a jelenlegi keretek között folyamatosan vinni kell a motor fejlesztését, mellette pedig a 2015 februári homologációra is készülnünk kell (a jövő évi variánssal). A Honda viszont a fényképek, elemzések segítségével csakis 2015-re koncentrálhat. Munka nélkül jutnak információhoz, igaz, nem olyan mélységben, mint a jelenlegi gyártók.”