A téli teszteken hamar kiderült, hogy a Renault erőforrásai a többiekhez viszonyítva katasztrofálisan megbízhatatlanok és nem versenyképesek, de a francia gyártó az elmúlt hónapokban éjt nappallá téve dolgozott, hogy gatyába rázzák a motort.
A Renault 1,6 literes V6-os turbómotorjainak „köszönhetően” a Red Bull címvédési esélyei gyakorlatilag elúsztak, de a szezon második felében azért még az élre kerülhetnek. A motorszállítónál azt mondják, a hétvégi Kanadai nagydíjra befejeződik a felzárkózás, most kiderül, milyen munkát végeztek. 
F1: A hétvégén eldől, mire képes a Renault 1
F1: A hétvégén eldől, mire képes a Renault 11


„Az idény elején azt mondtuk, hogy felzárkózási módba kapcsolunk és a Kanadai Nagydíjtól leszünk sínen. Az elmúlt négy futamon számos fejlesztést hoztunk, a folyamat pedig Montrealban zárul, most először mérhetjük fel, hol is állunk a riválisokhoz képest. Mostanra is több fejlesztést hozunk, elsősorban a megbízhatóság javítására. Ahogy korábban, szoftverfrissítéseink is lesznek, amelyek tovább javíthatják a vezethetőséget és az energiafelhasználást” – magyarázta a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin. 
„Ezek a fejlesztések nagyon hasznosak lesznek Montrealban, amely az erőforrás tekintetében az év eddigi legnagyobb kihívását jelenti majd. Bár tudjuk, hogy nagyon erősek az ellenfelek, bizakodva megyünk Montrealba, mindent megteszünk a győzelemért. Szükséges persze az alázat is, de ez most mindenképp jó mércéje lesz annak, hogy mennyit fejlődtünk a téli tesztidőszak óta, és hogy milyen munkák várnak még ránk.”
Taffin elmondta, hogy a monacói meghibásodásokat is kivizsgálták – négy renault-s autó, köztük a címvédő Sebastian vettel Red Bullja adta meg magát -, bíznak benne, hogy nem fognak megismétlődni.
F1: A hétvégén eldől, mire képes a Renault 12


„Különös figyelmet fordítottunk Vettel problémájára, amelyet végül a hőenergia-visszanyerő mechanikai meghibásodására vezettünk vissza. A kérdéses alkatrészt újra megvizsgáltuk, és mostanra tartósabbá tettük.” 
„A Toro Rossók kipufogós gondjait a csapattal közösen vizsgáltuk, és úgy látjuk, a fejlesztéseknek köszönhetően jobban értjük a teljes rendszer működését, így a jövőben elkerülhetők lesznek ezek a hibák.”