Kimi Räikkönen ugyan jobban járt azzal, hogy nem maradt a Lotusnál, de a 2014-es ferraris visszatérése sem alakult valami fényesen eddig. A finnt balszerencse is sújtotta, azonban a lemaradása komoly Fernando Alonsóhoz képest: míg a spanyol 61 ponttal a bajnokság 3. helyén áll, a 2007-es bajnok 17 egységgel csak a 12.
Räikkönen az idény kezdetétől panaszkodott arra, hogy nem igazán érzi az autót, de a technikai főnök, a finnel előtte a Lotusnál is együtt dolgozó James Allison szerint ez így túlzó leegyszerűsítés, és hamis képet mutat.
„Nem hiszem, hogy fair azt mondani, hogy neki több baja van az autóval, mint Fernandónak. Mindketten ugyanazzal szembesülnek az autóban, az idei szabályoknak megfelelő autók minden csapatnál feladják a leckét a pilótáknak. Sokkal nyomatékosabb a motor, jóval kisebb a leszorítóerő, a gumik egyértelműen konzervatívabbak, mint tavaly” – magyarázta.
„Ezek miatt aztán cseppet sem könnyű az autókat vezetni, senkinek sem gyerekjáték, mindegy, hogy a mezőny élén vagy végén van. Kimi fékezési, a visszaváltási problémái ugyanúgy megvannak Fernandónál is, és gyakorlatilag minden pilóta ezekkel szembesül. Egyszerűen egyelőre egy kicsit lassabb Fernandónál, de az idény előrehaladtával egyre csökken a lemaradása.”
Räikkönent talán segítheti, hogy a Ferrari a hétvégére igen átfogó fejlesztési csomagot visz a Kanadai Nagydíjra, már-már B variánssal vágnak neki Montrealnak.