A Red Bull a Kanadai Nagydíj hétvégéjén jelentette be, hogy szerződést hosszabbítottak a sztármérnök Adrian Newey-val, azonban a tervezőzseni a jövőben már a Forma-1 helyett más, új projektekkel foglalkozik majd.
A Red Bull él-hal a Forma-1-ért 1
A Red Bull él-hal a Forma-1-ért 9


A 2005-ben a Jaguarból alakított Red Bull Racinget négyszer két bajnoki címig juttató Newey háttérbe vonulása nagy érvágás, de az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko hangsúlyozta, hogy ez nem veszélyezteti a Forma-1-es részvételüket.
„Mindent megteszünk, amit kell. A csapat Adrian köré épült, de nagyon jó szakembergárdánk van, készen állnak a kihívásra” – mondta a BBC-nek, hozzátéve, hogy „nem lesz könnyű” az átállás, de „ezért vagyunk a Forma-1-ben”.
Marko leszögezte, hogy a tulajdonos, Dietrich Mateschitz „szenvedélyesen” viszonyul az F1-hez, a Red Bull „hosszú távon” elkötelezett a részvétel mellett: „Ha nem hatná át a szenvedély a csapatot, akkor nem is lehetnénk sikeresek.”
A Red Bull él-hal a Forma-1-ért 10


Az elkötelezettséget az egykori A1 Ring felújítása és az Osztrák Nagydíj idei feltámasztása is bizonyítja. Marko szerint 2008-ban azért vették meg a pályát, mert amúgy lassan az enyészeté lett volna. A 70 millió eurós (mai áron 21,5 milliárd Ft) befektetéssel modernizált, Red Bull Ring névre keresztelt pályával kezdettől fogva nagy terveik voltak.
„Amikor a felújításról döntöttünk, eleve úgy álltunk hozzá, hogy ne csak klubversenyzésre legyen alkalmas. Politikusokkal is tárgyalnunk kellett, de lassan sikerült meggyőzni őket” – utalt arra, hogy eredetileg mindössze 25 ezer nézőt akartak engedélyezni.
„Hatalmas befektetés volt, de a saját pénzünket fordítjuk rá, közpénz ebbe nem került, azonban egész Ausztria profitál majd a Forma-1-es nagydíjból.”