A Kanadai Nagydíjon – idén első ízben – nem a Mercedes győzött, a Red Bull-os Daniel Ricciardo megtörte a szériát, Ausztriában pedig a Williams tarolt az időmérőn, a versenyen pedig a 3-4. helyen értek be az ezüst nyilak mögött. A dominancia már nem 100 százalékos, és ez természetesen a Mercedes figyelmét sem kerülte el.
„Megszólalt a vészcsengő, mert a riválisok kezdenek felzárkózni” – mondta a csapat elnöke, Niki Lauda. „De ha időben szól a riasztó, akkor lehet is tenni valamit. Ha valaki csak ül a babérjain – mi nem ezt tesszük -, akkor lemarad, szóval folyamatosan fejlesztenünk kell az autót.”
F1: Riadó a Mercedesnél 1
F1: Riadó a Mercedesnél 67


A Red Bullnál az idény eleje óta azt mondogatják, hogy a Mercedes messze nem ad ki mindent magából, az Osztrák Nagydíj után pedig a ferraris Fernando Alonso is hasonlóról beszélt: 
„Úgy tűnik, hogy a versenyen néhány körig mennek maximális teljesítménnyel, akkora az előnyük, hogy játszhatnak ezzel. A vége felé beértem (a Mercedes-motoros Williamsben ülő) Massát, de amikor közel kerültem, egyszerűen elhúzott. Ugyanez történt az első körön Hamiltonnal is. Elképesztő a különbség. Ha a teljes versenyen használnák ezeket a beállításokat, mindenkinek kört adnának, de az egész futamon nem használhatják.” 
Lauda szerint a fentieknek nincs alapja, igenis nagyon keményen kell hajtaniuk, hogy az élen legyenek:
„Ausztriában meg kellett küzdenünk a Williamsszel, és a végén csak hat másodpercre vagy mennyire voltak. Mindent beleadtunk, nem játszottunk. Vagy nézzük Nicót és Lewist. Ha valamelyikük gyorsult, akkor a másik reagált, az elejétől a végéig csatáztak. A rajttól a célig teljes erőből nyomták, ugyanúgy, mint a többi versenyen. De máskor 49 másodperccel nyertünk, Ausztriában már csak hattal.”