A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa múlt csütörtökön elfogadta azt az újítást, miszerint a futamok első két, valamint utolsó öt köre közötti biztonsági autós szakaszok után a mezőny állórajt után folytatja a versenyt.
Az új szabály ugyan látnivalót, izgalmat hoz a nézőknek, ugyanakkor sportszerűtlen és veszélyes is lehet.
A Red Bull-os Daniel Ricciardo kedden arról beszélt, hogy a módosítást gyakorlatilag egyöntetűen utasították el a pilóták.
„Amennyire emlékszem, mindannyian elleneztük. Szerintem nem a legjobb dolog, de majd meglátjuk, mint mondanak mások” – kezdte az ausztrál, aki szerint nagyon torz, igazságtalan eredményeket hozhat a szabálymódosítás.
„Valaki 20 másodperces előnnyel vezet, bejön a biztonsági autó, és oda az egész. A kényelmes győzelem rögtön teljesen kétségessé válik. Szóval nagy hátrány ez a vezető versenyzőnek, aki kemény munkával építette ki az előnyt” – magyarázta a jelenlegi helyzetet, amikor csak a safety car mögött körözve áll össze a mezőny.
„Erre jön most az állórajt – a startnál pedig bármi megtörténhet, baleset, vagy ha az nem is, egy rossz rajttal az első helyről már a negyediken találhatja magát az ember az első kanyarban. Szerintem ez nagyon igazságtalan a vezetővel szemben.”
A gumiszállító Pirellit a részletek hiánya nyugtalanítja, hiszen az abroncsok, valamint a fékek és a motor hőmérséklete kulcstényezők mind a biztonság, mind a versenyképesség szempontjából.
„Jó lenne ismerni a részleteket is. Állórajt lesz, de mennyi kivárással? Amikor az autók beállnak a bokszutcában, azonnal előkerülnek a hűtők, sok dologra kell figyelni. Nem is csak a gumik lehűléséről van szó, az autók is túlmelegedhetnek, szóval ezt még le kell tisztázni” – mondta az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery.
„Ami minket illet, a gumik már a biztonsági autó mögött haladva is lehűlnek és csökken a nyomásuk. Jó lenne szimulációkat végezni, hogy láthassuk, mennyit fognak várni a rajtrácson, ezt meg kell vizsgálni.”