A Brit Nagydíj első köre komoly balesetet hozott, Kimi Räikkönen egy szerencsétlen elfékezés után a szalagkorlátnak vágta a Ferrarit, majd visszapördült a pályára, ahol Felipe Massával ütközött. A finn pilóta zúzódásokat szenvedett a lábán, de a 47 G- becsapódáshoz képest könnyen megúszta, a csapat közlése szerint Németországban versenyezni is fog.
Nála is szerencsésebb volt azonban a marussiás Max Chilton, aki a formaautós pilóták rémálmát, a fejre érkező törmeléket kerülte el ugyanekkor:
„Hogy őszinte legyek, elég nagy mázlim volt az első körös balesetnél. Láttam, hogy az egyik Ferrari kiszalad a bukótérbe, és amikor visszatért, úgy tűnt, hogy megugrott a kerékvetőn. Egy pillanatra visszanyerte az irányítást, de aztán kitört. Tudtam, hogy ez nagy ütközés lesz, ugyanis a szalagkorlát 45 fokos szögben állt a pályához képest, gumifal pedig nincs ott” – mesélte a verseny után.
„Vártam, hogy történni fog valami, olyan volt mint valami robbanás, a törmelékek a menetirányra merőlegesen röpködtek balról. Láttam valami nagy ezüst színű darabot, felém repülni, a felni egy része lehetett, aztán becsuktam a szemem és éreztem egy nagy becsapódást. Hála az égnek, az autó orrát találta el, onnan pedig a bal fékhűtőnek pattant” – idézte fel Chilton az ijesztő esetet.
Az angol versenyző potenciálisan halálos balesetet úszott meg – emlékezetes, hogy 2009-ben a Forma-2-ben Henry Surteest egy pályára visszapattogó gumi ölte meg, Felipe Massa pedig életveszélyes fejsérülést szenvedett, amikor a Magyar Nagydíj időmérőjén a sisakjának ütközött egy rugó.
Chilton az első kör után egyébként büntetést kapott, ugyanis a sérült autóval a bokszutcába hajtott be, amikor az le volt zárva megszakítás miatt.
„Visszamentem a bokszutcába, nem tudtam a szabályt, hogy piros zászló alatt tilos bemenni. De azt hittem, a futamomnak lőttek, azonban a leállás alatt sikerült megjavítani az autót” – mondta a végül 16. helyen záró angol.