Kimi Räikkönen a Brit Nagydíj első körén bukott nagyot, amikor a Wellington egyenes elején a bukótérből visszatérve az autója megugrott és előbb a szalagkorlátnak csapódott, majd a pályára pördült.
A futamot piros zászlóval megszakították, az újrarajtolás egy óra múlva következett, miután kicserélték a megsérült korlátot.
A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a leállás alatt arra panaszkodott, hogy a Forma-1 túlszabályozott, szerinte a megszakításra semmi szükség nem lett volna, ugyanis annak az esélye, hogy valaki pontosan ugyanoda ütközzön, „nulla”.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki és biztonsági főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting nem vette jó néven a megjegyzést:
„Egyáltalán nem volt igaza. A nyilatkozata nem volt valami hasznos, csak annyit bizonyított vele, hogy fogalma sincs a biztonságról. Egyszerűen nevetséges azt állítani, hogy ugyanott nem történhet még egy baleset” – mondta a német Auto Motor und Sportnak.
„Ha Felipe Massa 2009-es balesete után azt mondtuk volna, hogy soha senkit nem találhat már fejen egy rugó, akkor nem lettek volna megerősített bukósisakok. Azt se feledjük, hogy Kimi gyakorlatilag sértetlenül úszta meg ezt a nagy balesetet, ami újabb bizonyíték arra, hogy milyen komoly biztonsági munka folyt az elmúlt években.”
Whiting egy dologban azért egyetértett Laudával, Räikkönennek szerinte is óvatosabba kellett volna visszatérnie a pályára, azt viszont leszögezte, hogy a Ferrarit megdobó hupli miatt nem érdemes a silverstone-i szervezőkre mutogatni: „Ez minden pályán meglévő probléma, a füves részeket lehetetlen szintre hozni az aszfalttal. A pilóták ezután talán ésszerűbb sebességgel térhetnének vissza a versenypályára.”