A brit Autopsort értesülése szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kedden körlevélben arról tájékoztatta a csapatokat, hogy az elemzéseik alapján a kapcsolt/szinkronizált első és hátsó felfüggesztések (FRIC) alkalmazása szabályellenes.
A megoldás a Technikai Szabályzat 3.15 pontjába ütközhet, amely alapvetően kizárja a mozgó aerodinamikai elemeket, márpedig a FRIC az első és hátsó felfüggesztés szinkronizálásával optimalizálja a hasmagasságot, végső soron az aerodinamikai teljesítményt.
A rendszerrel még 2008-ban kezdett el kísérletezni a Renault gyári csapata (ma a Lotus), de tökélyre az idén hatalmas fölénnyel domináló Mercedes fejlesztette, azaz ők talán járhatnak a legrosszabbul a betiltással.
Adja magát a feltételezés, hogy az FIA a „szokásos” év közbeni szabálymódosítással próbálja feldobni az amúgy máris lefutott világbajnokságot, azonban az Autosport hozzáteszi, hogy az FIA a csapatok véleményét is kikérte.
A levélben szavazásra kérték fel az alakulatokat: ha minden csapat egyetért, akkor 2015-re léptetik csak életbe a tilalmat, ha viszont nincs egyhangú álláspont, akkor már a jövő hétvégi Német Nagydíjtól tilos lesz a rendszerek használata.
Az FIA álláspontja egyben alapot teremt arra is, hogy bármelyik rivális „feljelentse” bármelyik másik csapat FRIC rendszerét.