A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kedden körlevélben arról tájékoztatta a csapatokat, hogy a kapcsolt/szinkronizált első és hátsó felfüggesztések (FRIC) alkalmazása szabályellenes. A megoldás a Technikai Szabályzat 3.15 pontjába ütközhet, amely alapvetően kizárja a mozgó aerodinamikai elemeket, márpedig az FRIC az első és hátsó felfüggesztés szinkronizálásával optimalizálja a hasmagasságot, végső soron az aerodinamikai teljesítményt.

F1: A Mercedest nem üti ki a futóműbalhé 1
F1: A Mercedest nem üti ki a futóműbalhé 71


Az FIA már a soron következő Német Nagydíjon betiltaná a rendszer használatát, de a szervezet ezúttal egy menekülőutat is hagyott. Amennyiben a csapatok egyhangúlag megszavazzák, a tilalom csak a következő szezontól lép életbe.

A szakírók szerint majdnem az összes csapat alkalmazza a már 2008 óta fejlesztett FRIC felfüggesztéseket, de a legkifinomultabb rendszert a Mercedes építette. A paddockban ennek ellenére mindenki biztosra veszi, hogy a Mercedes vezető pozícióját nem veszélyezteti a rendszer betiltása.

„Lehet, hogy a Mercedes elveszít valamennyit az előnyéből, de a különbség akkora a riválisokhoz képest, hogy ez nem lesz túl látványos” – írta a Mercedes dolgairól nagyon képben lévő Auto, Motor und Sport. A lap szerint lesznek csapatok, amelyeket jobban, és olyanok is, amelyeket kevésbé érint a tilalom, de a Mercedesnek már csak azért sem kell nagyon aggódnia, mert legközelebbi riválisának, a Red Bullnak hasonlóan hatékony rendszerről kell lemondania tilalom esetén.

A McLaren versenyigazgatóját, Eric Boulliert szó szerint derült égből villámcsapásként érte a tilalom, szerinte ezúttal nem volt feljelentgetés a háttérben, az FIA hivatalból járt el. „Őszintén szólva, meglepett ez a dolog, de nem hiszem, hogy nekünk nagy bajunk lenne a tilalomból” – mondta Boullier.