A Renault szerint könnyen elképzelhető, hogy még jövőre is bajban lesz a későn elkezdett V6-os projekt miatt. A francia gyártó botladozva kezdte az idei szezont, első számú csapata, a Red Bull egyenesen elfogadhatatlannak nevezte a Renault teljesítményét. Noha a Renault már túl van a menedzsment átszervezésén, és a Red Bull is bízik a Mercedes utolérésében jövőre, a Renault óvatosabb a kilátásokkal kapcsolatban.

F1: Jövőre is gyenge lesz a Renault? 1
F1: Jövőre is gyenge lesz a Renault? 11


„Tudjuk, hogy a 2015-ös motor előrelépés lesz, de ez mindig relatív” – jelentette ki Remi Taffin, a Renault főmérnöke. „Mondhatjuk, hogy elégedettek vagyunk, mert mondjuk tízszázalékos pluszt tűztünk ki célul, és ezt el is értük. De ha a riválisok 15 százalékot találnak, akkor kiestünk.”

„Minden azon múlik, hogy helyesen tűzzük ki a célt, teljesítsük, és legyen is rá időnk. Csakhogy már július van, vagyis el kell kezdenünk a jövő évi motor alkatrészeit gyártó gépek felállítását, ez pedig eléggé megnehezíti a helyzetet.”

A Renault az elmúlt hónapokban nem csinált titkot abból, hogy saját magát hozta nehéz helyzetbe azzal, hogy későn állt neki a V6-os motor megtervezésének. Noha a télen lesz mód a specifikációk módosítására, Taffin szerint az elvesztegetett időt már nem lehet pótolni.

„A fejlesztési ciklust jelentősen befolyásolja, ha valaki egy évvel később áll neki a munkának. Ha változtathatnánk valamin, az biztos az lenne, hogy egy évvel hamarabb elkezdjük a munkát. De megvan a tervünk, és próbáljuk követni. Nyugodtan kijelenthetjük azonban, hogy jövőre sem lesz könnyű dolgunk.”