Ideje felkészülniük a Forma-1-es csapatoknak arra, hogy az alkoholreklámokat ugyanúgy betiltják a sorozatban, mint évekkel ezelőtt a dohánytermékek hirdetéseit. Korábban is írt már a Vezess.hu arról, hogy gond lehet az alkoholreklámokkal, azóta eldurvult a harc.
Az alkoholreklámok ellen harcoló, egyben a közúti biztonságért küzdő szervezetek elsősorban azt szeretnék elérni, hogy a Forma-1 önként száműzze az alkoholtartalmú termékeket gyártó cégeket. Ha nem így lesz, minden PR-eszközt bevetve indul lejárató kampány a Forma-1 ellen, az első csapást már sikerült is bevinnie az ellenfélnek.
Jean Todt FIA-elnökként pályázott az ENSZ-nél egy állásra, a francia a szervezet égisze alatt lett volna különleges képviselője a közúti biztonságnak. Todt jelölését a lobbisták – egyébként ígéretükhöz híven – megfúrták, az FIA első emberének neve végül fel sem merült komoly opcióként.
Egy brit szervezet, a RoadPeace még az ENSZ-főtitkár Pan Gimunt is bombázta Todt-ellenes levelekkel, teljes sikerrel. „Elégedettek vagyunk, Todt kinevezése teljesen rossz üzenet lett volna” – nyilatkozta egy bennfenntes a Daily Telegraphnak.
Jelenleg három csapatnak van több millió dolláros szponzori szerződése alkoholos termékeket gyártó vállalatokkal. A Williams névadó szponzora a Martini, a McLarennek a Johnnie Walkerrel, a Force Indiának a Smirnoff-fal van szerződése.