A Német Nagydíjra az összes Forma-1-es csapat ejtette a kétséges szabályosságú kapcsolt első-hátsó felfüggesztést (FRIC), de ahogy a versenyzők csütörtökön tippelték, a lépés nem hozott nagy változást az erőviszonyokat tekintve.
F1: Trükkös felfüggesztés nélkül is a Merci a leggyorsabb 1
F1: Trükkös felfüggesztés nélkül is a Merci a leggyorsabb 55


A hockenheimi pályán a hazai kedvenc és bajnoki éllovas Nico Rosberg zárt a legjobb idővel délelőtt, mögötte pedig bő hat századdal mercedeses csapattársa, Lewis Hamilton végzett. A frissen szerződést hosszabbított németnek szerencsét hozott a világbajnoki sisak.
Fernando Alonso és Daniel Ricciardo hozta a szabadedzéseken már-már hagyományosnak számító legközelebbi üldözői eredményt, a ferraris háromtizedet, a Red Bull ausztrálja viszont már több mint fél másodpercet kapott Rosbergtől az amúgy rövid pályán. Az újabb komoly fejlesztési csomaggal felszerelt McLarent Jenson Button az 5. helyre hozta fel.
A top10 második felében sorakozott a címvédő Sebastian Vettel, Kevin Magnussen a másik McLarennel, és Kimi Räikkönen, akit megint kisebb műszaki probléma hátráltatott az edzés elején. A Toro Rossó-s újonc, Danyiil Kvjat és a sauberes Adrian Sutil ért fel a 9-10. helyre.
F1: Trükkös felfüggesztés nélkül is a Merci a leggyorsabb 56


A Williams Silverstone után másodszorra is pályára küldte női tesztpilótáját, Susie Wolffot. A pilótanő első köre ijesztőre sikerült, ugyanis rögtön sebességváltó-hibára panaszkodott, de az autót vissza tudta vinni, javították a problémát, így a múltkori négy kör helyett most sikerült normális edzést futnia, 22 kört ment. Wolff bő kéttizeddel volt lassabb veterán csapattársánál, Felipe Massánál. A bokszutcában viszont a kelleténél gyorsabb volt, két 1000 eurós (összesen 620 ezer Ft) bírságot is begyűjtött.
A FRIC eltávolítása talán a Lotusnak vágott oda legjobban, Romain Grosjean és Pastor Maldonado a régiek és a két mezőny végi kiscsapat közti „senki földjén” zárt az időket tekintve. A szinkronizált felfüggesztés hiánya amúgy főképp az autók kanyarbeli csúszkálásában, idegességében mutatkozott meg.
Komoly incidens nem történt: Grosjean autóján a hátsó szárny és a DRS adta meg magát, míg a marussiás Max Chilton autójában motorhiba adódott.
Német Nagydíj, 1. szabadedzés, Hockenheim, 2014.07.18.