A hétvégi Magyar Nagydíj a 2014-es Forma-1-es szezon 11. futama lesz, amelyet aztán a nyári szünet követ – vasárnap délután végképp lezárul az idény első fele, a Mercedes pedig már befoghatatlannak látszik. A bajnokcsapat Red Bull ennek ellenére nem lassít, a csapatfőnök Christian Horner szerint minden idei fejlesztés hasznos lehet 2015-ben is.
„Más csapatok nevében nem beszélhetek, de mi egészen Abu-Dzabiig hajtani fogunk. Minden idén szerzett tapasztalat továbbvihető a jövő évre. Semmit nem adunk fel. Minden versenyhétvége egy újabb lehetőség, bár úgy gondolom, hogy a Mercedesnek valami katasztrofálisat kellene húznia, hogy elbukja ezt a bajnokságot. Viszont van még kilenc lehetőségünk, hogy fejlesszük az autót és tanulságokat vonjunk le a következő idényre, hiszen a szabályok most nem fognak változni” – magyarázta.
A Red Bull korábban többször is komoly lendületet vett az idény második felében, Horner szerint idén azért nem várható ilyesmi, elsősorban ugyanis a motor miatt vannak hátrányban. Azért a Renault-nál is pozitív jeleket lát a csapatfőnök.
„Azt hiszem, idén nehéz lenne (nagyot fejlődni), mert Hockenheimben láthattuk az első és harmadik szektorban, hogy a kasztni erős (aerodinamikailag), a hátrány a második szektorban volt (ahol az egyenesben a motorerő számított). Az üzemanyag terén volt egy kis előrelépés, de ennél több kellene, ez most a fő cél.”
„A Renault vezetésében történt változások pozitívak. Sokkal jobban belehúztak, elfogadták, hogy gond van és keresik a lehetőségeket a változtatásra, hogy felzárkózhassunk a Mercedeshez. Nyilván eltart majd egy darabig, de a megfelelő hozzáállás már megvan, így lehet haladni.”
Míg a Red Bullnál végig akarják küzdeni 2014-et, folyamatosan fejlesztgetik az alapvetően jó autót, a 2015-re szintén javulni akaró Ferrari egy kicsit más helyzetben van, nem csak a motor nem versenyképes, az F14 T is menthetetlennek tűnik.
A jövő évi modell tervezését vezető James Allison a héten arra utalt, hogy hamarosan már a 2015-ös járgányra fordíthatják a nagyobb figyelmet.
„Az idény ezen szakaszában mindig megkezdődik az erőforrások átcsoportosítása az aktuális autóról a következő évire. Szóval sok a munka mindkét projekttel, bőven fordítunk még munkát a 2014-es modell tempójának javítására, de közben már hajtunk a 2015-ös projekttel is.”
„A Magyar Nagydíj után egy héttel tilos a munka a gyárban. Szóval igyekszünk a lehető legtöbbet beszorítani még abba a hétbe, hogy felkészülten térhessünk vissza a Belga Nagydíjra (augusztus végén).”