Döbbenet, hogy mennyi érdekesség történt a Magyar nagydíjakon az elmúlt évtizedekben. Tessék nézelődni!
1986 – Rali a Hungaroringen
Szerencséjük volt a hazai rajongóknak, és jót tett a pályának is, hogy mindjárt a legelső Magyar Nagydíj izgalmasra sikerült. A korszak két brazil szupersztárja, Ayrton Senna és Nelson Piquet oda-vissza előzgette egymást az elsőségért, mígnem a párbaj legemlékezetesebb előzése az utolsó lett. Ma már egyáltalán nem látni olyan autócsúsztatós előzést, amivel Piquet bevágta Williamsét Senna Lotusa elé.
1989 – Harap a brit oroszlán
És még azt mondják, hogy a Hungaroringen nem lehet előzni! A ’80-as évek második felének egyik legjobb autóját (Williams) hátrahagyva 1989-ben Nigel Mansell az akkor gyengécske Ferrarival a 12. helyről rajtolva átrágta magát a mezőnyön, amelyben természetesen ott volt Senna, Prost és Piquet is, és megnyerte a futamot.
1997 – Ugye kitalálják?
Nem áruljuk el, mi látható az alábbi videón, szerintünk mindenkinek újra mosolyt csal az arcára az elhíresült felvétel.
2003 – B-betűsök bemutatkozása, bukása
Mindmáig az első magyar Forma-1-es pilóta bemutatkozása miatt érdekes számunkra ez az év. Baumgartner Zsolttól a célba érés volt az elvárás, ami a Jordan műszaki hibája miatt nem sikerült. Barrichello sem emlékezhet vissza szívesen erre a versenyre, ugyanis egészen ijesztő balesetet szenvedett, amikor kb. 260-as tempónál leesett az egyik kereke. (Alonso viszont első győzelmét aratta, ráadásul Schumachert lekörözve.)
2005 – A leglátványosabb repülés
Igazi mészárlás volt az első kör, Barrichello, Alonso és Coulthard is rosszul jártak, plusz a rajt utáni első kanyar produkálta a Hungaroringen rendezett Forma-1-es futamok talán leglátványosabb bukását is. Az osztrák Klien autója a fejére esett, majd 360 fokot fordulva állt talpra.
2006 – A legjobb Magyar Nagydíj
Talán nincs vita az évről. A versenyen korábban soha nem látott eső hihetetlen izgalmakat hozott, és olyan eredményt, amire senki nem számított: a hondás Jenson Button a 14. rajkockából indulva szerezte élete első futamgyőzelmét. Ja, és Räikkönen McLarenje is a levegőbe emelkedett egy furcsa ütközés után
2007 – Sportszerűtlenség
Olyat láthatott a Forma-1 iránt érdeklődő világ az időmérőn, amit addig, és azóta soha: egy versenyző szándékosan akadályozta meg csapattársát abban, hogy időben kiérjen a pályára gyors kört futni. Érdemes figyelni Alonso és főnöke, Ron Dennis arcát az alábbi videóban.
2011 – Magyarul köszönnek a versenyzők
A német Vettel, a brazil Massa, vagy a japán Kobajasi beszél jobban magyarul? Esetleg finn vagy olasz riválisaik? Utolsó videónkban nincsenek autók, de ettől még érdekes.
2013 -Grosjean lehetetlen helyen előzte Massát
A Mansell kanyarban előzni bármilyen kategóriában vakmerő húzás, egy Forma-1-es géppel pedig kiváltképp az. Grosjean mégis kockáztatott, és sikerült maga mögé utasítania az akkor még Ferraris színekben versenyző Felipe Massát. A pálya elhagyása viszont visszaütött, a francia manővere hiába volt igen „tökös”, a versenybírók bokszutca-áthajtással „jutalmazták”.