A Mercedes anyacége, a Daimler elnöke, Dieter Zetsche oda-odaszúrt Bernie Ecclestone-nak. Valószínűleg szívesen látnák az angol kisember távozását.
A Frankfurter Allgemeine Zeitungnak nyilatkozva Zetsche először a rossz marketing és promóció miatt bírálta az F1 urát, arra utalva, hogy a hockenheimi siralmas látogatottság – 52 ezer néző a vasárnapi versenyen – oka ezekben rejlik.
„Melyik cégnél végez mindent egyedül a főnök? Nagyon is el tudnám képzelni, hogy a Forma-1 marketingjét egy az internethez is értő szakember vegye át. Óriási kiaknázásra váró potenciál rejlik még a marketingben, főleg a digitális területen” – utalt arra, hogy a Forma-1 hivatalosan alig láthatóan van jelen az újmédiában, a közösségi hálózatokon, Ecclestone ugyanis hírhedten nem szereti/érti az internetet.
„Függetlenül attól, hogy ki áll az F1 élén, ezen a területen változásokra van szükség” – szögezte le, hozzátéve, hogy a Daimlernél is minden szakterületnek megvan a maga hozzáértő vezetője. „Miért ne lehetne ezt bevezetni a Forma-1-ben is?”
Zetsche a Forma-1-es pénzek elosztására is panaszkodott, hiszen a jogtulajdonos CVC a bevételek közel kétharmadát lenyeli, a maradékot pedig nagyon aránytalanul osztják szét a csapatok között – a kicsit emiatt folyamatosan a csőd szélén táncolnak, de még a nagyok között is vannak „egyenlőbbek”: a Ferrari 100, a Red Bull 70 millió dollárt kap garantáltan, az elért eredményektől függetlenül, míg a Mercedesnek csak 12 millió jut.
„Emiatt aztán felmerül a kérdés, hogy megéri-e részt vennünk. Jelentősen javítottunk a teljesítményünkön, ami valamelyest javít az egyenlőtlenségen” – utalt az eredmények alapján kiosztandó összegekre. „Azonban a Mercedes nem minden áron akar versenyezni. A cél a gazdaságosság.”
A Mercedes-vezér a világbajnokságról is beszélt, cáfolta, hogy bármilyen összeesküvés lenne, hogy Lewis Hamilton kárára a német Nico Rosberget „tolnák”:
„A világ minden táján értékesítjük az autóinkat. Német csapat vagyunk, de nem feltétlenül kell német pilótának győznie” – állította még a Hamiltont a Magyar Nagydíj időmérőjén sújtó újabb meghibásodás előtt.