Még 2002-ben állapodtak meg a jogdíj mértékéről, akkor 10,29 millió dollárt fizetett hazánk azért, hogy ellátogatott Mogyoródra a száguldó cirkusz. Az ár 2012-ig évi 10 százalékkal emelkedett, tavaly azonban a növekedés üteme – a legutóbbi szerződésmódosítás értelmében – 7,5 százalékra csökkent.
Az állami dotáció mértéke így az idén lépte át először a 30 millió dollárt, egész pontosan 30,84 millióra rúgott, ami jelenlegi árfolyamon nagyjából 7,08 milliárd forint – mutat rá az újság.
A hivatalos állásfoglalás szerint így is megéri Magyarországnak a Forma-1 itteni futama. Egy 2011-es számítás szerint az akkori nagyjából 5,0 milliárdos jogdíjjal szemben közel 20 milliárdos bevételt saccoltak. A tényleges bevétel körülbelül 13 milliárd volt, az országreklám értéke pedig nagyságrendileg 6 milliárd forintra rúgott.
Idén azonban jelentősen csökkent a helyszíni érdeklődés a futam iránt. A 2013-as 247 ezres nézőszám helyett idén összesen a négy nap alatt csak 169 ezren látogatta ki a pályára. Közülük magát a futamot 67 ezren nézték élőben. Ez pedig erőteljesen befolyásolja a közvetlen bevételeket.
Papíron a Magyar Nagydíj jövője biztos, hiszen 2021-ig aláírt szerződés van. 2017-ben 38,3 millió dolláros (8,8 milliárd forintos) jogdíjat kell fizetni, amely évente 7,5 százalékkal emelkedik. Az emeléssel számolva 2021-ben már több mint 13 milliárd forintba kerülhet (árfolyamtól függően) a jogdíj.
Vajon sikerül újra idecsábítani a külföldi szurkolókat, hogy hazánkban költsék el a pénzüket és ne mondjuk az Osztrák Nagydíj környékén?
Forrás: Figyelő, MTI, Vezess.hu