A Renault F1 múlt hónapban távozott vezetője, Jean-Michel Jalinier szerint a Mercedes kizárólag annak köszönheti idei fölényét, hogy a V6-os motor kifejlesztésére jóval több pénzt tudott költeni a Ferrarinál és Renault-nál.

Már a szabadedzés alatt is nagy az élet a boxok mögött, a csapatok helyét a tavalyi sorrend határozza meg. Két Renault motort használó csapat keretezi a sort, tehát a Red Bull-lal kezdődik és a Caterham-mel végződik a paddock. További érdekesség, hogy a motorhome-okat egymás között adják-veszik a csapatok, a Lotus például a kivonult Toyota-ét igazította a saját arculatához.
A motorból - melyet érthető módon nem is engedtek megörökíteni - alig látszik valami olyan bent és annyira mélyen van, innen ráadásul sokat takar a hűtő és a számtalan segédberendezés is. Minden Renault erőforrást használó istállónál folyamatosan ott tüsténkednek a motorszállító gyári szakemberei is. Bár kívülállónak elsőre ez inkább csak bámészkodásnak tűnhet, azért komoly segítő, kutató-fejlesztő munkát végeznek, sőt gyakran belepiszkálnak a munkálatokba.

A motorból – melyet érthető módon nem is engedtek megörökíteni – alig látszik valami olyan bent és annyira mélyen van, innen ráadásul sokat takar a hűtő és a számtalan segédberendezés is. Minden Renault erőforrást használó istállónál folyamatosan ott tüsténkednek a motorszállító gyári szakemberei is. Bár kívülállónak elsőre ez inkább csak bámészkodásnak tűnhet, azért komoly segítő, kutató-fejlesztő munkát végeznek, sőt gyakran belepiszkálnak a munkálatokba.


„Amikor a Ferrari és a Renault nagyjából hasonló eredményeket ér el, akkor a befektetés nagyságát kell vizsgálni” – vélekedett Jalinier. „A Renault ugyanannyit költött, mint korábban, a Mercedesnél viszont nagyon magasra emelték a lécet, rengeteg pénzt és erőforrást áldoztak a projektre.”

„Ennek köszönhetően sokkal jobban felkészültek, mint mi és az olaszok, akik a jól ismert és bevált módszerek szerint vágtak neki a fejlesztésnek. Lényegesen kevesebbet költöttünk a Mercedesnél, ahol a motoron és az autón egyszerre 1250-en dolgoztak. Mi Viryben 320-an vagyunk.”

„Ilyen lehetőségek mellett nem kell leragadni egy iránynál, kettő, de akár három megoldás fejlesztése is folyhat párhuzamosan. Így lehet erőből megtalálni a jó megoldást.” Jalinier szerint a Renault egy hibát követett el: a Mercedeshez hasonlóan egyetlen hajtáscsomagot kellett volna készítenie ahelyett, hogy külön a Red Bull és a Lotus igényeit is megpróbálta kiszolgálni.