Lewis Hamilton a nyári szünet előtt sorra bajba került az időmérőkön, néha a saját hibájából, máskor a technika adta meg magát alatta.
Az angol versenyző a Német Nagydíj időmérőjén is a Q1-ben búcsúzott, amikor sebességgel a gumifalnak csapódott. A balesetet a jobb első fék meghibásodása okozta, Hamiltonnál a versenyre le is cserélték a Brembo tárcsákat a Nico Rosberg által használt Carbone Industrie modelljeire.
A Mercedes és a beszállító komoly vizsgálatba kezdett, az eredményeket a Belga Nagydíj előtt vasárnap késő délelőtt hozták nyilvánosságra. Egyedi hiba volt.
„Először is: a felek szeretnék leszögezni, hogy a féktárcsa nem volt anyaghibás, nem ez okozta a balesetet. Az alapos elemzések és kísérletek során az derült ki, hogy a féktárcsa anyaga és az autó fékrögzítési pontjának kölcsönhatása volt az ok” – írták a közleményben.
„Mind a tárcsa, mind a rögzítési pontok tekintetében megtettük a szükséges lépéseket, hogy ne fordulhasson újra elő ilyesmi. Az új fejlesztéseknek köszönhetően a csapat immár újra használhatja a Brembo féktárcsáit versenykörülmények között, ha úgy látják jónak.”