A mercedeses Rosberg-Hamilton balhé méltatlanul elterelte a figyelmet egy újabb nehezen értelmezhető versenyfelügyelői döntésről. Noha az FIA azt ígérte, hogy csip-csup ügyekben mostantól nem osztogat büntetéseket, Kevin Magnussen a verseny után mégis kapott egy áthajtásos büntetésnek megfelelő plusz húsz másodpercet az idejéhez a Fernando Alonso elleni kiszorítósdi miatt.
Noha a történteket lehet úgy is értelmezni, hogy a dán csak a pozícióját védte, a felügyelők szerint túl erőszakos volt, amikor Alonsót leszorította a pályáról. A verseny hevében a spanyol is panaszkodott a manőver tisztaságára, lehiggadva azonban ő is úgy látta, hogy Magnussent feleslegesen büntették, és vettek el tőle így egy pontszerző helyet.
„Egy egész csoportnyi autó volt előttünk” – emlékezett vissza Alonso. „Lekörözte a Caterhamet, mindannyian a leglassabb autó szélárnyékában voltunk. Ahogy Magnussen kihúzódott, felgyorsultam, és megpróbáltam őt is megelőzni. Egy kicsit talán keményen becsukta a kaput, és félig a fűre csúsztam. De nem volt nagy ügy.”
Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója imádta, amit Magnussen csinált. „Szenzációs volt, ez a versenyzés” – fogalmazott Boullier. „Ilyen párbajokat akarnak a nézők, erről szól ez az egész. Ami Belgiumban történt, az része a fejlődésének, nem is rossz így tanulni.”
A McLarennel kapcsolatos hír még, hogy Boullier elődje, a januárban menesztett Martin Whitmarsh és a csapat útjai végleg elváltak. A csapatnál 24 évet lehúzott, és a menesztése óta a sajtóban szótlan szakember eddig segítette az új szervezetrendszer felépítését a csapatnál, egyelőre nem tudni, hol és milyen területen folytatja karrierjét.