Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo szerint egyaránt nehéz összerakni egy igazán jó kört az Olasz Nagydíjnak otthont adó monzai pályán. „Olaszországban minden megvan: jó kaja, szép helyek, szerintem ezért tölti annyi német az itteni strandokon a szabadságát” – mondta Vettel, aki új kasztnit kap Monzára a megmagyarázhatatlan belgiumi tempója miatt.
„Amikor fiatal voltam, sokat gokartoztam Olaszországban, itt ezt nagyon komolyan veszik, mert sok gyártó versenyez. Sok olasz barátom van ezekből az időkből, és persze a Toro Rossónál is, mindig szívesen utazom az országba. Az egyik kedvenc olasz helyem természetesen a monzai pálya, amely az egyik leggyorsabb a naptárban.”
„Az 5793 méteres pályán brutális lassulásokat élünk át, különösen nagy terhelést kapnak a fékek. A gumik is megkapják a magukat, főleg az olyan gyors kanyarokban, mint a Curva Grande és a Parabolica. Monzában nagyon nehéz összerakni a tökéletes kört, mert szinte lehetetlen bevenni az összes kanyart és sikánt úgy, ahogy szeretnénk.”
Ricciardo szerint is a féktávok jelentik a legnagyobb kihívást Monzában. „Hatalmasakat kell fékezni, az első sikán mindjárt tökéletes példa erre: a legnagyobb végsebességű egyenesből esünk be az év egyik legszűkebb kanyarjába” – fogalmazott az ausztrál. „Ráadásul a lehető legkisebb leszorítóerővel megyünk, szóval az autó hajlamos a saját útját járni.”
„Nem szabad blokkolni a kerekeket, de ugyanígy nem szabad időt veszíteni azzal sem, hogy hímestojásként bánunk a fékkel. Ez a pálya végig maximális koncentrációt követel. Nem vagyok egyébként oda a szuperhosszú egyenesekért, nem jelentenek akkora kihívást, mint néhány trükkös, gyors kanyar egymás után, de Monza azért kivétel.”
„Van valami felvillanyozó abban, ahogy a fák között suhanunk, a versennyel együtt mozduló közönség előtt. A nézők mindig elképesztőek, és persze a Ferrari az életük, de a múltban mindig kedves fogadtatásban részesültem. Nagyszerű lenne dobogóra állni előttük!”