A 2014-es idénytől a Forma-1-es csapatok pilótánként mindössze öt erőforrást használhatnak el, a további friss egységekért hátrasorolás jár. A rendszer egyébként egy kicsit bonyolultabb ennél, az új, turbós, hibrid erőforrások hat külön részegységre vannak osztva, ezekből egyenként lehet öt-öt darabot használni, de a lényeg ugyanaz: a hatodik friss elem tízhelyes rajtbüntetést hoz.
Az idény elején siralmas megbízhatóságú Renault-erőforrásokat használó pilóták már mind veszélyben vannak, a Toro Rossó-s Danyiil Kvajtot pedig már el is érte a baj: Monzában szombatra a hatodik belsőégésű motort (ICE) szerelték be az autójába, ezért a vasárnapi futamon 10 hellyel a kvalifikáción elért pozíciója mögül kezd. Ha nem lehet 10 helyet hátrasorolni, a maradék pozícióvesztés a következő hétvégén, Szingapúrban érvényesül.
Az Olasz Nagydíj utolsó edzésén Sergio Pereznél és a bajnoki éllovas Nico Rosbergnél is meghibásodott a sebességváltó, így rájuk is várhat egy-egy öthelyes büntetés.