Az első nap leggyorsabbja a bajnoki éllovas Nico Rosberg volt, de a német aggodalmasan beszélt, túl közel érezte az ellenfeleket. „Minden oké, jó nap volt ma” – kezdte Rosberg. „De a riválisok egy kicsit közelebb vannak most, szóval keményen kell dolgoznunk holnapra. Az autó a gyors körön jobbnak tűnik, mint hosszabb etapon, erre kell koncentrálnunk. Itt is fontos a pole, de nem annyira, lehetséges előzni, szóval fontos, hogy mindkét téren jók legyünk. A hosszabb etapokon sok csapat volt közel hozzánk.”
A délutáni edzésen Lewis Hamilton autója elektronikai probléma miatt sokáig vesztegelt a garázsban, jóval kevesebbet ment, mint Rosberg, de nyugodtan nyilatkozott, sőt, egy kicsit üzent is a fő riválisnak.
„Péntekenként mindig adódhat gond a megbízhatósággal, de hogy őszinte legyek, nem aggódom túlságosan, mert nem először vagyok már ebben a helyzetben” – mondta Hamilton. „Fel vagyok készülve az ilyesmikre, és meggyőződésem, hogy megjavítjuk az autót és jó helyen lehetünk. Igyekszem átnézni, hogy mit tudott meg Nico, és hogy mit hasznosíthatok az ő adataiból.”
„Általában elég hasonló a vezetési stílusunk. Van pár különbség, de összességében sok az átfedés. Bizonyos helyeken találhatott még időt, amivel én is javulhatok. A csapatnál általában együttműködés van, így ha az egyik pilóta előrébb lép, az egész csapat előrébb lép.”
A Ferrari a második edzésen meglepően közel került a Mercedesekhez, Kimi Räikkönen meglepetésre csapattársát is megelőzte. „Munkában gazdag, de pozitív napon vagyunk túl” – mondta a finn, aki harmadik lett a második szabadedzésen. „Mindkét edzésen kihasználtuk az időt, a lehető legtöbbet voltunk a pályán. Délelőtt különböző aerodinamikai beállításokat próbálgattunk, hogy a megtaláljuk a lehető legjobb leszorítóerőt.”
„Délután egy olyan beállítással mentünk, amely úgy tűnik, mindkét gumikeverékhez passzol. A kemény és közepes gumik közötti különbség megfelel a várakozásainknak, különösen a közepesek viselkednek jól.”
A negyedikként zárt Fernando Alonso sem volt elégedetlen. „Mivel kevés leszorítóerővel megyünk, az autó nagyon gyorsnak érződik az egyenesekben, a kanyarokban meg nagyon könnyűnek” – így a spanyol. „Alapvetően elégedett vagyok a munkával, amit a beállításokkal végeztünk, a tele tankkal futott köridőmmel pedig különösen.” Alonso a nem hivatalos hosszú etapos listán a második helyen végzett, de a különböző benzinmennyiségek miatt ebből csak óvatosan lehet következtetni bármire.
„Készülünk a szombatra, és reméljük, hogy a mai nagy számban megjelent szurkolóknak lesz okuk az ünneplésre.”
Azon a bizonyos hosszú etapos listán Valtteri Bottas zárt a legjobb idővel, de lehetett sejteni, hogy a Williams jó lesz a gyors monzai pályán. „A kisebb leszorítóerő miatt az autó itt jobban csúszkál, de kontroll alatt lehet tartani” – fogalmazott Bottas, aki délelőtt látványos drifteket mutatott a Parabolicában.
„A hosszú etapos tempónkkal nagyon elégedett vagyok, és szerintem tudunk még gyorsulni. Szoros időmérőre számítok, minden század számítani fog.”
A másik Williamst vezető Felipe Massa kevésbé elégedett. „A nap többé-kevésbé rendben volt, de az este és holnap délelőtt még bőven lesz munkánk” – összegzett a brazil. „Egészen biztos, hogy tudunk még javulni, és közelebb tudunk kerülni az élen álló csapatokhoz.” Bottas a második edzésen ötödik, Massa csak kilencedik lett, így érthető a dél-amerikai csalódottsága.
Bár a Mercedesekhez nem volt köze, a Renault-motorosok közül Sebastian Vettel szerepelt a legjobban. „A körök és a kipróbált dolgok tekintetében jó napunk volt ma” – mondta Vettel. „Mindig fontos, hogy pénteken jól felkészülhessünk a hétvége további részére. Ma egy kicsit elégedettebb voltam, mint korábban. A pálya elég csúszós volt, a mai autók tapadása pedig gyenge, de ez megszokott, ráadásul Monzában minimális leszorítóerőt használunk, amitől igazán izgalmassá válnak a dolgok. Jó napom volt, nem volt különösebb probléma, de vannak még kisebb bajok az autóval, lehetne jobb is a helyzet.”
Az elmúlt két verseny győztese, Daniel Ricciardo pénteken mindkétszer elmaradt a címvédőtől. „Délelőtt nem mentem sokat, motorhiba miatt vesztegeltem. A srácok végül végeztek pár módosítást, nem kellett kicserélni a motort. Délután tudtam is dolgozni. Van ilyen pénteken, és jobb, ha most jön, mint később. Délután lendületbe jöttünk, végül összeálltak a dolgok, holnap versenyben lehetünk. A második edzés is egy kicsit lassan indult be, de aztán sikerült a top10-ben zárni.”
„El voltunk maradva az élmenőktől, de azt hiszem, holnap faraghatunk ebből. A Mercik gyorsak lesznek, de ha az időmérőn sikerül becsúsznunk az első ötbe, akkor jó esélyünk lehet a futamon. A gumikkal még lesz dolgunk, de ezt sikerült kiderítenünk. Valószínűleg mindenki egy kiállásra hajt majd, de nem lesz könnyű.”
Jól ment Monzában a McLaren is, a csapat idei legjobb péntekjéről beszélt. Jenson Button délután a hetedik lett, egy hellyel megelőzve Kevin Magnussent. „Egy körön elég jók vagyunk, de ami a versenytempót illeti, néhány csapat megelőz minket” – nyilatkozta Button. „De pénteken azért elég nehéz megítélni, hol is tartanak a többiek.” Magnussen szerint a McLaren sebessége az egyenesekben és a féktávokon is kiváló.