Idei hatodik, pályafutása 28. győzelmét aratta Lewis Hamilton az Olasz Nagydíjon. A pole-ból induló angol a rajtnál beragadt, de gyorsan felzárkózott vezető csapattársára, Nico Rosbergre, aki a nyomás alatt kétszer is hibázott, féltávnál egy elrontott fékezéssel el is adta a győzelmet, igaz, második helyével így is 22 pontos előnyt tartott meg a bajnokságban.
Felipe Massának végre minden összejött, így Monzában megszerezte első williamses dobogóját. A brazil veterán mögött két másik nagy felzárkózó ért be, Valtteri Bottas a 12. helyről rángatta a negyedikig a Williamst, Daniel Ricciardo a 11. pozícióból kapaszkodott előre az 5. helyre, közben csapattársát, Sebastian Vettelt is megelőzte.
A top10 második felében a McLarenek csatázták végig a versenyt, Button a 8., Kevin Magnussen büntetéssel a 10. lett. Sergio Perez is keményen megdolgozott a 7. pozícióért.
A Ferrari hazai pályán leszerepelt a tifosók előtt: Fernando Alonso műszaki hiba miatt kiállni kényszerült, míg Kimi Räikkönen (9.) csak Magnussen büntetésének köszönhette, hogy egy helyett két pontot kapart össze Monzában.
Így zajlott a futam
Napos, meleg (25 fokos környezeti és 43 fokos aszfalthőmérséklet) időben indult a 2014-es Forma-1-es idény 13. futama, az Olasz Nagydíj.
Az első sorból a hosszú idő után pole-t szerző Lewis Hamilton és csapattársa, Nico Rosberg indult, mögülük a két Williams (Valtteri Bottas, Felipe Massa), majd a McLarenek, Fernando Alonso, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Sergio Perez, a 11. kockából pedig Kimi Räikkönen várta a startot.
A rajtnál Hamilton – kisebb műszaki hiba miatt – igen csúnyán beragadt, Rosberg ellépett, Magnussen és Massa is az angol mercedeses elé került. Bottas és Ricciardo is sokat veszített, a finn a 11., a Red Bull-os ausztrál a 12. helyig csúszott
Az első kör után a sorrend Rosberg, Magnussen, Massa, Hamilton, Vettel, Button, Alonso, Perez, Hülkenberg, Räikkönen, Bottas volt a mezőny első felében. Massa és Hamilton is megelőzte Magnussent az 5. körben.
Az első baleset a marussiás Max Chilton nevéhez fűződött, az angol autóját megdobta a második sikán, a szemben lévő kavicsában landolt, a gumifalban végezte.
A 9. körben Rosberg hibázott az első kanyarban, elfékezte magát, így a menekülőúton kellett végigszlalomoznia, ezzel a kanyarlevágással természetesen nem nyert. A következő körben fontos előzés történt, az első kanyarban Hamilton Massa elé, azaz a 2. helyre lépett előre, megkezdte az üldözést. Körről körre faragott pár tizedet.
Hátrébb Bottas lépegetett lassan előrébb, Hülkenberget, Räikkönent, Perezt, Alonsót, majd Buttont is megelőzte, a 18. körre Vettel mögé, a 6. helyre ért fel.
A 19. körben Sebastian Vettel kezdte meg a tervezett kerékcseréket, a közepes után kemény keveréket vett fel, valószínűleg egy kiállásra készült, ahogy mindenki más is. Vettel kiállásával Bottas Magnussen nyakára került, a 21. kör elején könnyedén meg is előzte, a finn a 4. helyre került.
Vettel után a következő körökben sorra érkeztek a bokszba a Force Indiák, a Ferrarik, a McLarenek is. A 3. helyen haladó Massa a 24. körben járt kint. A vezető Rosberg és Bottas a 25. körben ment ki friss abroncsokért. A finn rosszul járt, forgalomba tért vissza, Magnussen, Vettel, Perez is elé került. Hamilton a 26. körben ment ki, a kiállásoknál nem sikerült Rosberg elé jutnia.
A verseny felénél a sorrend Rosberg, Hamilton, Massa, Kvjat, Vettel, Magnussen, Bottas, Perez, Button és Alonso volt az első 11. helyen, a Toro Rossó-s orosz elnyújtott első etappal került az élmezőnybe, még várt rá a kerékcsere.
A 29. körben Rosberg megismételte a korábbi hibáját, újra elrontotta az első kanyar féktávját, és mivel Hamilton ott volt a nyakán, az angol át is vette a vezetést.
Nem sokkal később ugyanott, az első kanyar menekülőútján állt félre a hibridrendszer hibája miatt Fernando Alonso, a Ferrari elveszítette az erősebb sztárját, a spanyol a tifosók tömege előtt kászálódott ki a döglött autóból.
A 34. körben a Ferrari kínjai folytatódtak, Ricciardo elvette a 9. helyet Räikkönentől, a megmaradt vörös autó egyetlen pontocskáért hajtott.
A 35. körben a top10-ben Hamilton, Rosberg, Massa, Vettel, Magnussen, Bottas, Perez, Button, Ricciardo és Räikkönen haladt.
Bottas a kerékcserék után eléggé beragadt, hosszú-hosszú körökön keresztül birkózott Magnussennel, végül a 37. kör elején sikerült előznie. A McLaren dánja nem járt jól, a túl kemény, erőszakos védekezés miatt 5 másodperces büntetést szabtak ki rá.
Button a 39. körben az első sikánban megelőzte Sergio Perezt, de a Force Indiá-s nem hagyta magát, visszatámadott, három kanyaron keresztül együtt haladtak, majd a mexikói visszavette a pozíciót. Szép csata volt.
A következő körben Bottas maga mögé utasította Vettelt, hátrébb Ricciardo kapta el a kicsit lendületet veszített Buttont. Az ausztrál tovább tört előre, Perezt is elkapta, aki mögé így megint odakerült a McLaren angolja. A csatájuk második felvonása gyakorlatilag másolta az elsőt, Button a DRS-zóna végén előzött, majd a mexikói visszatámadott, sikerrel.
A pozíciócserék után, 10 körrel a vége előtt a sorrend Hamilton, Rosberg, Massa, Bottas, Vettel, Magnussen, Ricciardo, Perez, Button és Räikkönen volt az első tízben.
Ricciardo nagyon belelendült, a 44. körben Magnussent is megelőzte, már a 6. helyre került, a két Red Bull a gyári Mercik és a Willamsek mögött a harmadik erővé vált. A végső sorrendjük nyitott maradt, ugyanis az ausztrál nagy tempóval érte utol csapattársát, a 47. körben támadásba lendült, és meg is előzte Vettelt.
Az utolsó körökben már nem történt változás, igaz, Romain Grosjean és Esteban Gutierrez még ütközött egyet, a mexikói defektet is kapott, Kvjat pedig óriásit mentett, amikor az első kanyar féktávján végigszánkázott a füvön.
Hamilton és Rosberg tehát kettős győzelmet hozott a Mercedesnek, míg Massa megszerezte idei és első williamses dobogóját. A nagyot javító Bottas kiteljesítette a Williams sikerét. A Red Bullnál Ricciardo megint verte Vettelt (5-6.), a további pontokon a McLarenek, Sergio Perez és Kimi Räikkönen osztoztak.
A bajnokság búcsúzik Európától, két hét múlva a Szingapúri Nagydíjjal folytatódik a szezon.
Olasz Nagydíj, Monza, 2014.09.07.