A nyáron új tulajdonosok kezébe került Caterham F1 a Belga Nagydíjra félreállította Kobajasi Kamuit, hogy a japán pilóta helyére a háromszoros Le Mans-győztes Audi-versenyzőt, André Lotterert ültessék.
A sereghajtó kiscsapat Monzára is visszahívta volna a németet, de azzal a feltétellel, hogy a pénteki első edzésen a Formula Renault-s Roberto Merhi vezetett volna – szuperlicenc híján versenyezni nem engedték -, ebből azonban nem kért Lotterer, Kobajasi állt újra szolgálatba.
A monzai kutyakomédia ellenére a Caterhamnél folytatnák a csereberét, a napokban két név is felmerült. A Japán Nagydíjra az ideiglenes csapatfőnök, Manfredi Ravetto protezsáltja, Andrea Calderelli volt a kiszemelt.
F1: Senkinek nem kell a sereghajtó ülése 1
F1: Senkinek nem kell a sereghajtó ülése 9


A 24 éves olasz korábban tesztelt már a Toyota és a Ferrari F1-es autóival, a japán Super Formulában és hamarosan a japán Super GT szériában is bemutatkozik, ezért a Caterhamhez biztosan nem ugrik be Szuzukában.
„Kategorikusan kizárhatom ezt, ugyanis azon a hétvégén Thaiföldön lesz GT-versenyem és egyértelműen azt részesítem előnyben” – mondta a Speed Weeknek. „Világos, hogy a Forma-1 álom lenne számomra, és a ferraris és toyotás tapasztalataim birtokában nem zárható ki, hogy valamikor még autóba ülök, de egyelőre biztosan nem.”
A Japánt követő Orosz Nagydíjra orosz versenyzőt hoztak hírbe a kiscsapattal. Szocsiban a korábban a 2006-ban a Midland F1-nél tesztelő, manapság hosszú távú versenyzésben (WEC), a Le Mans-szériában eredményes Roman Ruszinov ülhetett volna be a Caterhambe, de ő sem kapkodott a lehetőségért:
„Elvben nem zárnék ki egy ilyen lehetőséget, azonban azon a hétvégén Japánban van versenyem a hosszú távú világbajnokságban, és inkább azt választom.”
A Caterhamet a háttérből az egykori Jordan/Midland/Spyker/Force India- és HRT-főnök Colin Kolles irányítja tanácsadóként, a „frontember” Christijan Albers az Olasz Nagydíj után hivatalosan magánéleti okokból, pletykák szerint a reménytelen pénzügyi helyzet miatt lemondott.