2014-re, az új erőforrások bevezetésével együtt az egy idényben használható elemek mennyiségére vonatkozó szabályokat is átírták a Forma-1-ben. Míg tavaly még nyolc motort lehetett használni egy szezonban és csak a kilencedik friss egység után járt rajtbüntetés, idén már mindössze öt erőforrással kellene teljesíteni az évet.
Pontosabban a hajtásláncot hat részegységre bontották (belsőégésű motor – ICE, turbó – TC, mozgásienergia-visszanyerő – MGU-K, hőenergia-visszanyerő – MGU-H, akkumulátor – ES, vezérlőelektronika – EC), a hat komponenst egymástól függetlenül lehet csereberélni. De mindegyikből maximum öt darabot lehet használni, az első hatodik új elem tízhelyes rajtbüntetést hoz, minden további új részegység pedig öthelyes hátrasorolást, amíg nem jön a hetedik.
Az idény 14. fordulója, a hétvégi Szingapúri Nagydíj előtt jó néhányan elértek már az utolsó részegységekig, és a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat monzai büntetése után most megindulhat a lavina, a fél mezőny veszélyben van. Az alábbi liszán látható, kik melyik egységekből érték el a limitet.
Sebastian Vettel (Red Bull): ICE
Fernando Alonso (Ferrari): ICE, CE
Kimi Räikkönen (Ferrari): ICE, MGU-H, CE
Romain Grosjean (Lotus F1): TC
Pastor Maldonado (Lotus F1): ICE, TC, MGU-K, MGU-H
Adrian Sutil (Sauber): ICE, TC, MGU-H
Esteban Gutierrez (Sauber): CE
Jean-Eric Vergne (Toro Rosso): MGU-K
Daniil Kvyat (Toro Rosso): ICE (6), MGU-K (5)
Jules Bianchi (Marussia F1): ICE, TC, MGU-H, CE
Max Chilton (Marussia F1): ICE, TC, MGU-H
Az már csak hab a tortán, hogy a csapatrádiózás drasztikus szigorítása miatt a pilótákat nem lehet majd figyelmeztetni, segíteni a motor optimális használatában, így jelentősen meg is nő a műszaki hibák valószínűsége.