Miután a Szingapúri Nagydíj első szabadedzésének végén Sebastian Vettel Red Bulljában elromlott az edzésmotor, a csapat kénytelen volt a tervezettnél előbb beszerelni az időmérőre és versenyre szánt darabot.
Azt, amely már Monzában is dolgozott az autóban, és az engedélyezett ötös keret utolsó példánya. Hat futamot már biztosan nem fog bírni, a Renault-nál kerek perec kimondták, hogy hamarosan, a hatodik új egység beszerelésekor jöhet a tízhelyes rajtbüntetés a németnek, a kérdés csak az, hol és mikor. 
F1: Vettelnek garantált a büntetés 1
F1: Vettelnek garantált a büntetés 69


„Röviden: mielőtt az ötödik megadja magát” – mondta a Renault motorfőnöke, Remi Taffin. „Ha már a hatodik egység bevetéséről van szó, akkor ideális lenne megosztani a hátralévő versenyeket. Emellett érdemes ésszerű helyszínen vállalni a büntetést – Szingapúrban, ahol nehéz előzni, nem jó ötlet. Később, talán Oroszországban vagy Austinban, ahol az egyenesek miatt lehet előzni, már logikusabb.”
Vettel Szingapúrban amúgy hosszabban beszélgetett a brit Sky Sports szakkommentátorával, Martin Brundle-lel, az interjúban kimondottan nyíltan beszélt az idei küszködéséről:
„Először is, nincs valami sima idényem eddig, sok műszaki problémám volt. De ettől eltekintve sem tudom olyan jól kezelni az autót, mint szeretném, nem vagyok olyan magabiztos, nem érzem igazán. Az autók is nagyot változtak idénre, de a versenyzőknek alkalmazkodni kell, ez mindig így van, viszont úgy tűnik, hogy nekem még nem sikerült kihoznom azt a kis pluszt, amit az előző években sikerült.”
 
F1: Vettelnek garantált a büntetés 70


„De bőven volt már időm megszokni az új generációs autót, szóval nem fogom erre. Egyértelműen vannak még dolgok, amiken javítanom kell. Másrészt persze a puszta eredmények azért nem tükrözik jól a tempót, kicsit torz a kép, de ez van.” 
Széles körben emlegetett magyarázat, hogy Vettelnek hiányzik a befújt diffúzor betiltása miatt eltűnt hátsó leszorítóerő, de ő azt mondja, nem lehet egyetlen okot kiemelni.
„Több dolog kombinációjáról van szó. Nem lehet annyival elintézni, hogy már nincs befújt diffúzor, és ennyi, nem, több tényező együtt. A gumik is rosszabbak idén, keményebbek, kisebb a tapadás. Aztán ott az új erőforrások részegységeinek működése is. Szóval sok dolog van a háttérben, de hülyén nézne ki ezeket magyarázni, az emberek nem erre kíváncsiak, ők versenyt akarnak látni.”
A címvédő idén alaposan kikapott új csapattársától, Daniel Ricciardótól, míg az ausztrál már három futamot is nyert, Vettel legjobb eredménye két 3. hely – a német mindössze egyetlen alkalommal tudott előrébb végezni, amikor mindkét Red Bull beért a versenyeken. A különbség 60 pont, könnyen lehet, hogy Forma-1-es pályafutás során most először kikap majd a házon belüli ellenféltől.
F1: Vettelnek garantált a büntetés 71


„Az időmérőn, a puszta tempóban már kezdek magamra találni, az év elején még azzal is küszködtem. A verseny még mindig nem akar összeállni, Daniel pedig mindig jó helyzetben volt, amikor adódott valami lehetőség. Félreértés ne essék, jól versenyez, le a kalappal előtte, megérdemelten nyert futamokat. Magyarországon és Kanadában azért nem volt nagy különbség köztünk, de Spában egyértelműen jobb volt, nem bírtam a gumikkal, gyorsabb volt nálam, punktum.”
„Hogy miért? Nos, egész évben erre kerestem a választ, Spa után pedig még inkább belehúztam, és van is javulás, de nincs egyetlen megoldás, sok apró lépésből áll ez.”
Az idei gyenge forma és Ricciardo gyors sztárrá válása miatt az is felmerült, hogy Vettel elhagyja a Red Bullt. Hírbe hozták már a McLarennel és a Ferrarival is. Ő azt mondja, maradni fog. „A múlt héten a McLarenhez küldtek, a jövő héten majd a Mercedes jön, hát nem?” – utalt az állandó spekulációkra.