Amióta a Caterham F1-et az alapító-tulajdonos Tony Fernandes eladta egy közelebbről nem ismert svájci-közel-keleti befektetői csoportnak, az irányítást pedig – tanácsadói szerepben – átvette Colin Kolles, a sereghajtó alakulat megindult a lejtőn, egyre HRT-sebb benyomást keltenek.   
Hivatalosan ugyan személyes okokból mondott le alig két hónap után a csapatfőnök, Christijan Albers, de a holland távozásakor más többen is arról beszéltek, hogy a beígért befektetések elmaradása miatt állt fel a székéből.
F1: Nem kap gumit a sereghajtó? 1
F1: Nem kap gumit a sereghajtó? 5


Most újra kifizetetlen számlákról, csődközeli állapotról hallani, a holland De Telegraafnak a Pirelli „nem hivatalosan” megerősítette, hogy végső felszólítást küldtek a csapatnak, ha rövidesen nem törlesztik az elmaradásaikat, a jövő hétvégi Japán Nagydíjon már nem kapnak gumikat.
A holland lap hozzáteszi, hogy a Pirelli csak egy a pénzükre váró beszállítók közül, a paddockban pedig szinte tényként kezelik, hogy a Caterham legkésőbb az év végén összeomlik.
A sereghajtó mellett a Sauber helyzete sem rózsás, és a Marussia jövője is bizonytalan.
Ha a 2014-es idény végén legalább három csapat kidől, automatikusan, szerződéses kötelezettség alapján jönnek háromautós csapatok, megvalósul Bernie Ecclestone és a Ferrari régi álma.