A Toro Rosso jövőre az egykori F1-es Jos Verstappen fiát, Maxet indítja majd Danyiil Kvjat mellett. A 17 születésnapját négy nappal ezelőtt ünneplő F3-as tini nemrég már tesztelt a csapat egyik régebbi autójával, a Japán Nagydíj első szabadedzésén pedig versenyhétvégén is bemutatkozott.
Verstappen ugyan műszaki gondokkal küszködött, motorhiba miatt idő előtt le is állt, de így a 12. idővel, tapasztaltabb csapattársától, Kvjattól bő négytizeddel elmaradva végzett. Utólag azt mondta, nem is nyomta igazán:
„Nyilván a közelében sem jártam a határoknak, biztonságosan vezettem, kerültem minden őrültséget. Most csak az volt a fontos, hogy minél több kört menjek. Csak köröztem, szoktam az autót, szoktam a pályát – nem épp könnyű helyszín. Persze azért örültem a köridőknek.”
„Tényleg az autóhoz való hozzászokás volt a legnagyobb kihívás, mert elég más, mint a 2012-es (amivel néhány hete teszteltem). Az összes rendszer, a gázpedál használata, az összes gomb használata, a csapattal való munka. Ez mind újdonság volt számomra, de azt hiszem, hogy jól ment.”
A holland ifjonc már tényleg a pilóták „Playstation-generációjához” tartozik, ő maga is elismeri: „Mai fiatalként már hozzá vagyunk ehhez szokva” – mondta a bonyolult hajtáslánc komplex kezeléséről. Játszunk a Playstationön, ott is megvan a sok gomb, rögtön rá tudtam érezni erre.”
Verstappen hozzátette, hogy a Forma-3-ból való átlépés nem jelentett sokkot.
„A gokartozásból az F3-ba való átlépés nagyobb volt, mert akkor mindent újra kellett tanulni, a fékgeometriát, általánosságban érezni a versenyautót. Ha ezután beülünk egy F1-es autóba, alapvetően azért ugyanaz, egyszerűen csak minden gyorsabban zajlik és persze más a motor viselkedése, de a F3 sokkal közelebb esik az F1-hez, mint a gokartozás a Forma-3-hoz.”