Pár nappal ezelőttig az volt a kérdés, hogy vajon a Ferrari-nevelésű Jules Bianchi beléphet-e a távozó Fernando Alonso helyére az olasz csapatnál, a szuzukai baleset után azonban sokkal reálisabb kérdés – már persze az életben maradása és a felgyógyulása után -, hogy a Marussia kit ültethet a helyére az idény hátralevő részére.
Az világosnak látszik, hogy a legjobb esetben is csak jövőre állhat rajthoz a 25 éves versenyző, a pótlása viszont bonyolultabb kérdés. A Marussia ugyan nem vergődik úgy, mint a pilótacsereberéből megélni kívánó Caterham, de nem olyan rég azért leigazolták tesztelőként az épp a Caterhamtől menekült amerikai Alexander Rossit, majd épp a szuzukai hétvégére szerződést adtak az angol Will Stevensnek is.
Rossi elvileg már Monzában vezetett volna az első szabadedzésen, de a csapat hülyét csinált belőle, a félreállított Max Chiltonból és a nézőkből is azzal, hogy az edzés előtt, szponzori problémákra hivatkozva visszavonta a nevezést, majd a Japánban a csütörtöki edzés után hasonlóan tettek az előző nap bejelentett Stevensszel.
A legesélyesebbnek így is Rossi tűnik, az idei év elejéig a GP2-ben vezető amerikai szerepeltetése marketingszempontból tökéletes lenne a közelgő Amerikai Nagydíjon.
Persze pénz beszél, a kutya ugat, így ha Stevensék előállnak az állítólag a hétvégénként 150 ezer eurós összeggel, ő vezet, de ha mondjuk a Caterhamnél folyamatosan próbálkozó másik Formula Renault-versenyző, Roberto Merhi többet ajánl, akár ő is helyet kaphat.
Még azt sem lehet kizárni, hogy a Red Bull benyomja a jövő évi Toro Rossó-s bemutatkozásra szánt tinijét, a szuperlicenccel is rendelkező Max Verstappent. 2011-ben is hasonlóan melegítették be Daniel Ricciardót a HRT-nél.