Mivel a McLaren 2015-től már a Forma-1-be visszatérő Honda erőforrásaival versenyez, az új formula legjobb motorját gyártó Mercedesnél felszabadul egy partneri hely. Mivel a Red Bull immár deklaráltan a Renault gyári csapata – a kistestvér Toro Rosso pedig egyedül nem dönt semmiről -, a Mercedeshez az idén borzalmasan küszködő Lotus jelentkezett be.
Mára hivatalossá is vált a szerződés, az Orosz Nagydíj előestéjén Szocsiban bejelentették a 2015-ben induló új partnerséget.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Mercedes AMG High Performance Powertrains jelentős, hosszú távú partnerének választott minket” – mondta a Lotus-csapat CEO-ja, Matthew Carter. „Határozott szándékunk, hogy visszatérjünk az élmezőnybe, futamokat nyerjünk és újra tényezőként szerepeljünk a bajnoki küzdelemben, ez a megegyezés pedig egy lépés e felé.”
„A Mercedes erőforrása bizonyított a pályán, a célunk, hogy összeházasítsuk az enstone-i autóépítési szakértelmünkkel. A Mercedes-Benzcel szerelt E23 Hybrid reményeink szerint új sikerkorszak kezdete lesz a csapat számára.”
„Ugyanakkor szeretnénk köszönetet mondani a Renault-nak, hosszú közös múltra tekintünk vissza, nagy sikereket értünk el együtt” – utalt arra, hogy 1995-től 2001-ig motorszállítóként, majd 2002-10 között teljes jogú tulajdonosként volt jelen a francia gyártó, és együtt három-három egyéni és konstruktőri címet szereztek.
A Lotus a Mercedes-motorhoz a Petronas üzemanyagát és kenőanyagait használja majd – ez valószínűleg a Renault-val szoros partnerségben álló, az enstone-i csapatnál szponzorként jelen lévő Total távozását is jelenti. (Ha elengedjük a fantáziánkat, az utóbbi a Total-kötődésű Romain Grosjean lelépését is előrevetítheti, a Mercedes-motor pedig talán Fernando Alonsót is visszacsábíthatja Enstone-ba – nemrég hallottunk már ilyesmiről, a spanyol nagyon titokzatosan beszélt eddig a nagy tervéről…)