Az Orosz Nagydíj helyszínén eldől, hogy lesz-e lazítás a motorfejlesztési szabályokon, vagy minden marad a régiben. A csapatok pénteken tartanak megbeszélést, amelynek végén kulcsfontosságú szavazás is lesz. A Ferrari beszélni sem hajlandó arról, hogy a fejlesztéstől elszabadulhatnak a költségek, a jelenleg nyeregben lévő Mercedes viszont nem hajlik a lazításra.
„Gyártói szempontból én a Ferrarinak dolgozok. És a Ferrari működésének központi eleme a motor” – mondta Marco Mattiacci csapatfőnök. „Az F1 az innovációról és a folyamatos fejlődésről szól. Mivel rengeteg pénzt költünk innovációra, egyszerűen értelmetlen, hogy egy évig nem nyúlhatunk a motorhoz.”
„A motorfejlesztés befagyasztásának eltörlése olyan ötlet, amellyel nyer a média, nyernek a csapatok és a résztulajdonosok is. Ha a kisebb csapatok szemszögéből nézem a dolgot, akkor is pozitív az egyenleg: ha folyamatosan versenyképesebb motort kaphatnak, esélyük nyílik arra, hogy több pontot szerezzenek, és így több bevételük legyen.”
„Jelenleg is dolgozunk a motor fejlesztésén, még ha a szezon közben nem is érvényesíthetjük a változtatásokat, szóval nem látok olyan nagy spórolást a jelenlegi helyzetben. Valójában az a helyzet, hogy a motorfejlesztés a gazdaságosabb út.”
Mattiacci szerint a motorfejlesztés csak egy lehetőség, a csapat nem emiatt fogja utolérni a Mercedest. „Ha átmegy a javaslat, az mindenkinek ugyanúgy lehetőség. Az is lehet, hogy aztán pont a Mercedes talál valami olyasmit, amitől még nagyobb lesz az előnye.”