A Red Bull nem szerepelt túl jól az Orosz Nagydíj időmérőjén, de erre valószínűleg már a pénteki szabadedzések után felkészült a csapat. Sebastian Vettel be sem jutott a Q3-ba, de Daniel Ricciardo is csak a hetedik lett, Kevin Magnussen büntetése miatt azonban a hatodik és tizedik helyről indulhatnak.

F1: Vettelék elszámították magukat 1
F1: Vettelék elszámították magukat 59

Vettel látványosan küszködött a Q2-ben, képtelen volt összerakni egy jó kört a gumikkal egészen kivételes módon bánó pályán, végül minimális különbséggel maradt le a továbbjutásról. „11. hely, végeztünk” – mondta a rádión bosszúsan Vettel versenymérnöke, Guillaume Rocquelin, aki még a tollát is elhajította mérgében.

„Ma nem sokat hallottuk beszélni Sebastiant. Nem volt olyan az autója egyensúlya, amilyet szeretett volna, és végül nem tudott összerakni egy olyan kört, amely elég lett volna a továbbjutáshoz” – fogalmazott Christian Horner csapatfőnök.

„Egy kicsit többet vártunk ettől az időmérőtől” – ismerte el Vettel. „Tegnap már tudtuk, hogy nehéz dolgunk lesz, bár a délelőtt még egész jól sikerült. Sajnos, a szabadedzés és az időmérő között nem tudtunk előrelépni a beállításokkal kapcsolatban, már a Q1-ben is nehézségeim voltak az egyensúllyal és a túlkormányzottsággal. Alig tudtam tempót vinni a kanyarokba.”

„Talán egy kicsit túl agresszívek voltunk, arra számítottunk, hogy a hátsó tapadással kapcsolatban többet változik a pálya. Elszámítottuk magunkat. Nehéz megmondani, mit érhetünk el a versenyen, az biztos, hogy nem vagyunk villámgyorsak. Azért bármi megtörténhet, pontból sokat szeretnénk hazavinni.”

Ricciardo sem volt elégedett. „Ha azt nézem, milyen volt a tegnapi napunk, ahhoz képest jobb volt ez az időmérő. De a célunk nem ez, ez kevés” – magyarázta az ausztrál. „Kísérleteztünk a leszorítóerővel, mert az egyenesekben még mindig nem vagyunk elég gyorsak. Valamit csináltunk, hogy csökkentsük a különbséget, de úgy tűnik, még mindig vannak gondok.”

„Azért valamivel közelebb kerültünk, de vannak dolgok, amiket nem értek. Ha más autók belső kamerás felvételeit nézem, számomra világos, hogy bizonyos kanyarokból jobban jövök ki, de vannak egyéb helyek, ahol az autó csúszkálni kezd. Az egyensúllyal valami nincs rendben, többet veszítünk az ellenfeleinknél.”