Bár Jules Bianchi balesete és annak következményei, a pilótapiaci spekulációk, valamint a bajnoki küzdelem miatt eléggé a háttérbe szorult, valójában igen komoly harc dúl a Forma-1 jövőjét illetően: a gyártók és csapatok a szigorú motorfejlesztési szabályok megtartásának vagy lazításának kérdése miatt ölik egymást.
Az előnyét megtartani szándékozó Mercedes és kliensei természetesen nem örülnének, ha 2015-től az idény közben is érdemben lehetne javítani az erőforrások teljesítményét, míg a lemaradásban lévő renault-s és ferraris alakulatok a liberalizációért küzdenek.
A kérdés csak a Forma-1-es Bizottság egy későbbi ülésén, szavazással dől el, de a fejlesztés megnyitásának fő szószólójaként a Red Bull hangosan lobbizik.
„A Forma-1 számára lenne fontos ez” – magyarázza a csapatfőnök, Christian Horner. „Láttuk Nico Rosberg teljesítményét Szocsiban, a valós teljesítményt, amivel simán képesek keresztülgázolni a mezőnyön. Ez egyszerűen túl sok.”
„Az Orosz Nagydíjon öt Mercedes-motoros autó alkotta a top5-öt, a mai motortechnológia pedig még kiforratlan. Szerintem a Mercedesnek nem kellene félnie a versenytől, hiszen nagyszerű munkát végeznek. A Forma-1 azonban akkor lenne egészséges, ha Ferrari, a Honda és a Renault is lehetőséget kapna a felzárkózásra, különben stagnálni fog a sportág.”
A kérdésre, hogy vajon mivel lehetne meggyőzni a Mercedest, Horner így felelt:
„Szerintem ez a csapatoknál nagyobb léptékű dolog. Ez arról szól, hogy mi a legjobb a Forma-1-nek. Könnyű önző álláspontot felvenni, de ha megnézzük, az F1 számára az a legjobb, ha verseny van. Egyszerűen elég nagyvonalúnak kell lenni, azt kell mondani, hogy oké, figyeljünk a költségekre, ne terheljük a klienseket, de lazítsunk egy kicsit a fejlesztéseken.”
Horner még azt a kockázatot is szívesen vállalja, hogy a fejlesztési moratórium eltörlésével esetleg még jobban elhúz a Mercedes.
„Igen, ez is teljesen lehetséges, de legalább meg lesz az esélyünk, hogy mi is fejlődjünk, most ugyanis abból kell gazdálkodnunk, amink van. Összekötött lábbal indulunk a futóversenyen. Ugyanolyan verseny ez is, mint a kasztni esetében: ha hátrányból is indulunk, legalább a fejlesztésekkel ki lehet mászni belőle.”