A Ferrarit hétfő óta immár hivatalosan is az anyacég Fiat Chrysler csoport elnöke, Sergio Marchionne irányítja, miután átvette az elnöki posztot a szeptember közepén lemondott Luca di Montezemolótól.
A cégcsoportot tőzsdére vivő Marchionne határozott szándéka, hogy a presztízsmárka Ferrari a versenypályán is régi fényében ragyogjon, az Autocarnak igen harciasan nyilatkozott:
„A nyeretlen Forma-1-es Ferrari nem Ferrari. Tarolnunk kell, méghozzá gyorsan. Kerül, amibe kerül. Lehet, hogy elszúrjuk, de vesztenivalónk nincs, nemde? Kockáztassunk!” – magyarázta. „A Forma-1-es sikeresség elérése az elsődleges célom a Ferrari tekintetében. Peches időszakok beleférnek, de a sikertelenség nem válhat a márka strukturális elemévé.”
Nagy kérdés, hogy mit is ért az új elnök „gyorsan” alatt, ugyanis a Forma-1-es szakemberek, de még az F1-gyel csak tavasz óta ismerkedő új csapatfőnök, Marco Mattiacci számára is világos, hogy az érdemi formajavulás középtávon, 2-3 éves építkezés után várható. A Mercedeséhez képest hátrányban lévő Ferrari-erőforrás fejlesztése nem megy varázsütésre, főképp, hogy a fejlesztési korlátozások feloldását inkább csak 2016-ra tudják keresztülverni az érintettek.
A saját bevallása szerint legfeljebb 2018 végéig maradni akaró Marchionne egyik megjegyzése arra utal, hogy a türelme véges, Maranellóban jó néhány mérnök aggódhat az állásáért:
„Folyamatosan azt hallom, hogy a versenyzés nem egzakt tudomány, sokféle tényező befolyásolja az eredményeket – de amikor Monzában azt látom, hogy az első hatban egyetlen Ferrari vagy akár Ferrari-motoros autó sincs, akkor eldurran az agyam.”