A Pirelli a múlt héten hozta nyilvánosságra a 2014-es idény utolsó három versenyére szánt keverékkombinációit, de a Brazil Nagydíjra jelölt közepes és kemény párosítás legalábbis meglepte a versenyzőket, Felipe Massa kemény nyilatkozatban veszéllyel riogatott.
A Forma-1-es gumiszállító motorsportfőnöke, Paul Hembery szerint a brazil veterán túl messzire ment, azonban nyitottak a kérdés újragondolására.
F1: A Pirelli fülét rágják a pilóták 1
F1: A Pirelli fülét rágják a pilóták 35


„Furcsa ezt hallani, ugyanis korábban is versenyeztünk már ott kemény keverékkel. A korábbi adatok alapján az interlagosi pálya a megterhelő helyszínek közé tartozik, benne van a pakliban a szemcsésedés. Tudjuk, hogy szélsőséges terhelés mellett a lágy keverék hajlamos a szemcsésedésre, ezért döntöttünk úgy, hogy a keményebb gumit választjuk” – magyarázta.
„Van azonban egy tényező, amit meg kell még vizsgálnunk újra, ez a pálya új, teljesen újraaszfaltozott felülete. Ezt megnézzük még. Összeülünk a csapatok gumis szakembereiből álló Gumi Munkacsoporttal, megbeszéljük a dolgot. Ha teljes egyetértés van, akkor nyitottak vagyunk a változtatásra.”
„Azonban ennek tényeken és adatokon kell alapulnia, nem egy véletlenszerű nyilatkozaton.” 
A Pirellit nem csak Massa kritizálta mostanában, a vizes Japán Nagydíj után az esőgumit illető panaszok is felerősödtek. A versenyzők úgy érzik, hogy az átmeneti (intermediate) esőgumi annyival jobb teljesítményt nyújt, annyival nagyobb spektrumban használható, hogy a pilóták-csapatok nagyon nem szívesen váltanak az extrém abroncsokra, ez viszont kockázatot jelent.
F1: A Pirelli fülét rágják a pilóták 36


„Ez már korábban is felmerült, nem csak Japán után. Jelenleg az extrém esőgumi nagyon szűk tartományban működik, az intermediate pedig gyorsabb is. Amint letakarítjuk a víz nagy részét, rögtön igyekszünk feltenni az intermediate-eket, mert az a gyorsabb, ezzel viszont kockázatot is vállalunk. Foglalkozni kell a kérdéssel” – magyarázta a pilóták szakszervezete (GPDA) egyik igazgatói posztját is betöltő Sebastian Vettel.
A bajnoki éllovas Lewis Hamilton is változást szeretne: „Nem titok, hogy az extrém esőgumik nem épp a legjobbak. Emlékszem, hogy milyen jók voltak a Bridgestone-ok. A száraz gumikat folyamatosan fejlesztik, de azt hiszem, az esőgumikra nem jut annyi figyelem. Olyan esőgumi kellene, ami kiszorítja a vizet, és nem kényszerülünk azonnal a gyorsabb, de kevésbé biztonságos intermediate-re váltani.”
Hembery szerint a fentieket is meg lehet vitatni, de ehhez az FIA biztonsági autós gyakorlatának is világosnak kell lennie.
F1: A Pirelli fülét rágják a pilóták 37


„Az egyre világosabbá válik, hogy ha az extrém esőgumikon mennek az autók, akkor csak pár körig tart a dolog, mert annyira rosszak a látási viszonyok. A gumik annyi vizet vernek fel, hogy úgyis beküldik a biztonsági autót. Viszont ha a pálya interek helyett már extrém esőgumikat kívánna, és csak pár kört kell várni a safety carra, akkor a versenyzők igyekeznek kihúzni az interekkel addig, ahelyett, hogy kimennének.”
„Természetesen mindig lehet javítani a dolgokon, ilyen az élet, ilyen a technikai haladás, de előbb tudnunk kell, hogy min is akarunk javítani. Az eddigi értekezleteken sosem volt panasz az esőgumikra, ez egy új dolog. Persze az FIA-val közösen megvizsgáljuk ezt is, meglátjuk, hogy lehetséges-e valamilyen más megközelítés.”