Ron Dennis, a McLaren főnöke szerint a jelenlegi motorszabályok gyakorlatilag kizárják, hogy a különböző gyártók partnercsapatainak is legyen esélyük a vb-címre. Dennis szerint az aktuális szabályozásból a gyári alakulatok tudják kihozni a legtöbbet.

F1: A szabályok miatt a legjobb motor is kutyaütő 1
F1: A szabályok miatt a legjobb motor is kutyaütő 7


„Ami az összes idei időmérő eredményét nézve feltűnő, hogy hatalmas az időkülönbség a Mercedes és partnercsapatai között” – mondta Dennis, akinek csapata jövőre Hondára vált. „Ez sokszor több mint egy másodperc, ami óriási tempókülönbség.”

„A véleményem, amelyet a szervezetünkön belül sokan osztanak, hogy nincs esély a világbajnoki címre, ha nem a legjobb motort kapjuk, akárki is gyártsa azt. Mert ezeket a modern motorokat nem elsősorban a nyers erő határozza meg, hanem egy sor másik faktor, például az energiatárolás.”

„Ha nincs hozzáférésünk a teljes képhez, a motor finomhangolásához és egyebekhez, akkor nem tudjuk stabilizálni az autót a kanyarbejáratokban. Még ha ugyanazzal a motorral is megyünk, mint a bajnokság toronymagas éllovasa, az nem jelenti azt, hogy optimalizálni is tudjuk a motort.”

Dennis éppen ezért amolyan gyári csapatként szeretné pozicionálni a McLarent a Hondán belül. „Olyan helyzetbe kell hoznunk magunkat, hogy a lehető legjobb motort kapjuk” – jelezte Dennis, hogy a japánoknak a McLarent kell első számúként kezelniük akkor is, ha idővel újabb partnereket is találnak.