Lassan megvalósul, amire már tavaly óta figyelmeztetnek a kis- és középcsapatok, valamint az F1-es szakértők: a jövő hétre akár két alakulat is összeomolhat.
A Caterham már haláltusáját vívja, de közben a másik mezőny végi kiscsapat, a Marussia is az összeomlás szélére került.
A német Auto Motor und Sport szakújságírója, Michael Schmidt szerint az alakulat már az augusztus végi Belga Nagydíj óta napról napra tengődik csak. „Úgy értesültünk, hogy újabb sürgős tőkeinjekció híján a csapat nem tud elutazni Austinba és Sao Paulóba. Ugyanakkor a tulajdonos Andrej Cseglakov az eladásra készül” – írta.
A szintén német Auto Bild és az orosz Championat a fentiekkel egybehangzóan tudósít, hozzátéve, hogy a Marussia már így is el van maradva a motorok árával, hamarosan az utolsó fizetési határidőből is kifutnak. Olasz források szerint a szállító Ferrari már nem is ad át nekik a 2015-ös erőforrásokra vonatkozó információkat.
Egyre több szakértő és újságíró valószínűsíti, hogy a jövő hétvégi Amerikai Nagydíjon 22 helyett már csak 18 autó állhat fel a rajtrácsra.
A Marussia számára különösen kegyetlen lenne az összeomlás most, hiszen már csak három forduló van hátra az idényből, amikor végre sikerült pontot szerezniük, és jó esélyük lenne, hogy a konstruktőri bajnokság 9. helyén zárjanak, ami – az ő mércéjükkel – busás pénzdíjat hozhatna az év végén.
A kiscsapat egyébként valószínűleg még mindig nem heverte ki, a monacói pontszerző, Ferrari-nevelt Jules Bianchi borzalmas szuzukai balesetét, azonban a francia pilóta továbbra is aggasztó állapota ellenére Austinban pozitív fejlemény lehetett volna, hogy a hazai pályán az amerikai Alexander Rossit vethetik be a versenyen.