Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone szombaton jelentette be, hogy a már csődbiztos által irányított Caterham mellett a másik mezőny végi kiscsapat, a Marussia sem fog elutazni a jövő hétvégi Amerikai, majd az azt követő Brazil Nagydíjra, azaz a következő két forduló csak 18 autóval zajlik majd.
A Forma-1- kereskedelmi jogait birtokló CVC befektetési csoport és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közötti szerződésben 16 autóra vonatkozó kitétel van, ha az adott szám alá csökken a mezőny, szerződésszegés miatt a jogok akár vissza is kerülhetnek az FIA-hoz.
A mezőny egészséges szintjének fenntartására egyes csapatokat fel lehet kérni harmadik autó indítására, az elmúlt hónapokban egyre komolyabbá is vált ez a kérdés.
Bernie Ecclestone most, a Caterham és a Marussia – remélhetőleg ideiglenes – kidőlése kapcsán újabb adalékkal szolgált, meglepő részletet árult el: a harmadik autót nem az azt kiállító nagycsapat versenyeztetné.
„A harmadik autót más csapat kapná meg, szóval ha például a Sauber eltűnne, akkor valamelyik csapat megegyezhetne velük. A Ferrari mondhatná, hogy ‘adunk egy autót, meg mindent, ami kell hozzá, viszont ezt a szponzort is akarjuk látni rajta. Megvannak a saját szponzoraitok, de mi ezt is meg akarjuk jeleníteni nálatok, és ezt a versenyzőt akarjuk az autóban látni.’ Így nem omlana össze a csapat, hát nem? Ha a Red Bull mondjuk adna egy autót a Caterhamnek, akkor azzal megoldódna az ő gondjuk is” – magyarázta az igen furcsa forgatókönyvet a kisember.
Ecclestone hozzátette, hogy egyelőre azért még nem készülnek a fentiekre:
„Most még nem kell bevezetnünk a harmadik autókat, mert (a Caterham és a Marussia) kihagyhat egy-két futamot. Az ezekért járó pénzt nem kapják meg, de megtartják a bajnokságbeli helyezésüket. Fogalmam sincs, hogy hosszabb távon túlélhet-e a Marussia, de jobb szeretném, ha ők elkerülnék a csődeljárást.”