A Caterham és a Marussia kidőlésével a Forma-1-es mezőny 22-ről 18 autóra csökken a hétvégi Amerikai Nagydíjon (és az azt követő Barazil Nagydíjon is). Az F1-es rajtrácson rég állt ennyire kevés autó.
Legutóbb még 2009-ben, azaz a mostani két alakulat, plusz a már 2012 végén földbe állt HRT belépése előtt láthattunk hasonló számot: akkor a világbajnokság mezőnye 20 autóból állt, de a Magyar Nagydíjon Felipe Massa, Japánban pedig Timo Glock időmérős balesete miatt csak 19-19 járgány vett részt a futamon.
18 autóra kis híján egy évtizede, 2005 tavaszán, a Monacói Nagydíjon volt példa utoljára, miután az akkori 20-as mezőnyből a két BAR-Hondát a korábban felfedezett titkos pót-üzemanyagtank használata miatt két futamról eltiltották.
Ugyanabban az évben még kevesebb autó versenyzett a pár héttel későbbi Amerikai Nagydíjon, igaz, akkor a teljes mezőny részt vett a hétvége eseményein, az összes F1-es felsorakozott a rajtrácsra is, azonban a gumis félelmek miatt 14 michelines résztvevő a felvezető kör után a beállt a bokszutcába, és csak a két-két Ferrari, Jordan és Minardi rajtolt el. A botrány jó időre kiábrándította az amerikaiakat az F1-ből.
1958-ban az idényt kezdték nagyon kevés autóval: a szezonnyitó Argentin Nagydíjra kilenc autó érkezett csak meg, három Maserati, két Ferrari és egy Cooper-Climax küzdött.