A Renault-nál már jó ideje kulcskérdés a megbízhatóság, több versenyző is az ötödik motorját nyúzza (sőt, Sebastian Vettelnek Austinban már a hatodikat teszik be – ki is hagyja a német az időmérőt), erre pont most jön egy olyan pálya, amely nagyon megterheli a hajtásláncot. Az austini pályán gyors szakaszok, és szűkebb, technikás részek váltják egymást, amellyel nem lesz könnyű megbirkózniuk a motoroknak.
„Az utolsó három verseny jön, a megbízhatóság mostantól kulcskérdéssé válik” – mondta Remi Taffin, a Renault vezető versenymérnöke. „Az, hogy pont az évnek ebben a szakaszában jön egy ilyen nagy kihívást jelentő pálya, mindenkit egy kissé idegessé tesz.”
„A kör eleje jelenti az egyik legnagyobb megterhelést, de a célegyenesben is a leszabályzáshoz közel megyünk majd. Az első kanyar előtti emelkedő a turbót terheli meg, még nagyobb fordulatszámon kell dolgoznia, hogy ne veszítsünk teljesítményt a dombtetőig.”
„Nagyon sok munka áll előttünk ezen a hétvégén, hogy megelőzzük a lehetséges problémákat.” Nagyon úgy tűnik, hogy Vettel nem véletlenül időzítette éppen erre a hétvégére a kilométerspórolást.